• qrps

Hjälp, hittar inte texten till en liten fisk...

i havet bor aum, aum. Jag tror att den går så här, men jag hittar inte texten till barnlåten någonstans och min ettåring älskar den.

• Svar på tråden Hjälp, hittar inte texten till en liten fisk...
  • qrps

Nej, det var ingen utav de två. :( Det där "AUM AUM", upprepas efter varje mening. Och sedan sjunger man "och hungrig är han jämt minsann....bla bla bla bla bla bla AUM AUM AUM".

Tack ändå :) 

• qrps
    Gurkan skrev 2013-03-24 13:48:40 följande:
    Jag minns inte texten men vi började en med en gammal fisk i havet bor aum aum och så något om en stor mun och sen minns jag tyvärr inte mer :/

Det måste vara den. Vi hörde den på sångstunden och mitt barn älskar den. Och nu får man improvisera texten.
  • qrps
    Gurkan skrev 2013-03-24 14:23:01 följande:
    om ingen hinner före så kan jag fråga en kollega på jobbet imorgon. Någon torde veta :)

Jättesnällt :)
  • qrps

Ekrlsn skrev 2013-03-24 16:04:21 följande:
    En liten manet
    En liten manet är jag, blubb, blubb.
    I havet där vill jag va´
    Bland badande ungar jag ligger och
    gungar.
    En liten manet är jag, blubb, blubb.

Ekrlsn skrev 2013-03-24 16:06:19 följande:
    www.edu.falkenberg.se/download/18.651bd4b7126...

ingen av dessa? 
    Tyvärr inte. Tack för länken, det fanns många bra barnvisor där.  :)
  • qrps
    Gurkan skrev 2013-03-24 18:14:23 följande:
    Kan det här stämma? En gammal fisk i havet bor aum aum (2ggr) En gammal fisk i havet bor han har en mun som är så stor aum aum aum. Och hungrig är han jämnt minsann aum aum (2ggr) och hungrig är han jämnt minsann han stoppar i sig allt han kan aum aum aum. Det var åratal sen jag sjöng den oc minns bara melodin till de första raderna men inte mer :/

Det var den. Tack så mycket! Vad glad jag blir nu :D
  • qrps

Det finns en youtubekanal där det finns massa med barnvisor. Det är en tjej som heter Sanna som sjunger och tecknar.

">

Svar på tråden Hjälp, hittar inte texten till en liten fisk...