Inlägg från: Jättekul |Visa alla inlägg
  • Jättekul

Vägglöss? Rätt agerande efter hemkomst fr Thailand?

Jag packar aldrig upp. Har ingenting i sängen förutom det jag sover i. Oftast ngn gammal T-shirt som jag sedan inte tar med hem utan slänger. Trosor skakas och tvättas. Läggs sen i plastpåse för tvätt när jag kommer hem.

Resväskan har jag på ett väskstativ som är ca 1 meter från golvet och långt från stolar och bord och säng. 

• Jättekul
    Pyren skrev 2013-03-24 15:23:26 följande:
    Tack för era svar! Har dock kollat på lite filmklipp på bed bugs...dem vi hade var inte i närheten av dessa i storlek..dem kryp vi såg var ca 2 mm långa & väldigt smala! Det stämmer heller inte överens med utseendet samt mängden bett man vanligtvis får. Min sambo fick ca 4 st bett..dessa var även utspridda över kroppen.. Ett på ankeln, ett på handleden & 1 på armen typ... Börjar bli osäker på om det ens är Vägglöss? Hur som fortsätter vi behandla som om. Tar inga risker!!
    ...men vad var det då?  Har du fått några svar när du googlat?
  • Jättekul
    Pyren skrev 2013-03-24 15:57:38 följande:
    Nej jag har ju inte det... Kan man få så få bett av dem? Borde vi inte fått fler bett? Bara totalt 3 st på min sambo.. Det är 5 dagar sedan nu.. Jag försöker lägga upp en bild..utan resultat. Har ni som vart med om det sj några bilder på era?
    Jag har lyckats klara mig undan än så länge.
Svar på tråden Vägglöss? Rätt agerande efter hemkomst fr Thailand?