• Blåbärsglass

Ställbar spjälsäng med högsta höjd 70cm

Hej! Inväntar första barnet och kikar runt efter en passande spjälsäng. Problemet är att vår säng är väldigt hög (70cm). Min tanke är att hitta en spjälsäng där man kan montera av/fälla ner ena långsidan och ha babyn på samma höjd som oss. Någon som vart med om samma problem eller har några tips? Jag har kikat på "sovpuckar" men känns inte som någon stabil lösning.

Spjälsäng, ställbar, fällbar
  • Svar på tråden Ställbar spjälsäng med högsta höjd 70cm
  • Pappatillj

Hej. Drar igång denna tråd igen. Vi har samma fundering. Vår säng är också 70cm hög. Vi har samma problem att hitta en spjälsäng som kan vara i sammma höjd. Någon som känner till en spjälsäng med ett höjdläge på 70 cm?

• Sous

Vår är också ca 70 cm hög, men vi lät bara spjälsängen vara lite lägre än sängen, och det gick utmärkt. Bättre till och med eftersom inte sonen kunde rulla över under vårt täcke. Varför måste de vara exakt lika höga? Annars, varför reglerar ni inte bara höjden med typ ett par träklossar om det är ett problem?

• Blåbärsglass

Vi har beställt en troll som heter Lux. Med madrass och ev. Sovpuckar kommer vi nästan upp i höjd vilket får duga. Jag har en kompis som sa att det kan vara en fördel att det skiljer nån cm så inte bebis rullar över oplanerat. Kopbarnvagn.se skrev även så här ang deras modell Lilly. "Vi har inte kunnat mäta sängen eftersom vi inte har den monterad, men vi har ringt till vår leverantör och de säger att den är 56 cm från golv till nederkant på botten i högsta läget. Om ni sedan lägger till en madrass med höjd på 8 cm så blir det 64 cm. Ett tips är ju att sätta under speciella klossar som höjer upp spjälsängen. Vi har dem inte längre i sortimentet, men de finns säkert att få tag i någonstans. Ni kan läsa om dem här: www.barnnet.se/nyheter/sovklossar-fran-trostisar-lutar-spjalsangen-658/

Svar på tråden Ställbar spjälsäng med högsta höjd 70cm