• ALLIEVERDO

    Snälla TIPS till pyssel för 2.5åring.. tex kanske nåt att göra av toarullar? :P

    Hej, har en vääldigt rastlös 2.5åring hemma med mig och en 7månaders. Dagarna går ut på att vakta henne för hyss eller ha henne klängandes på mig. förstår hon blir uttråkad då vi inte kommer ut mycket när vi inte har bilmöjlighet och vädret ofta kan vara dumt nu..

    Hon är tyvärr inte den som leker själv utan ska ha med mig.. Men jag som i vanligtvis är väldigt fantasifull får helt stopp på idéer när det gäller hennes ålder..
    Har glitter, roliga saxar, lim, toarullar jag sparat, färgpapper och massa.. men vet inte vad jag eg kan göra.. skulle vilja komma på något enkelt som hon kan tycka vara kul..bygga nåt eller nåt.. tips?

  • Svar på tråden Snälla TIPS till pyssel för 2.5åring.. tex kanske nåt att göra av toarullar? :P
  • Yas

    Vi målade toa rullar med gul färg, limmade fast fjädrar och ögon och vips hade vi påskpyntSkrattande
    Ni kan ju även göra rullarna till raketer, fäst en kon på toppen och måla. Eller göra hus av dem, tak på toppen och klipp en dörr.
    Eller en katt, två trekanter limmade på var sida och ett snöre till svans.
      

  • K med lilla E

    Kikare eller smällkarameller, pennställ, servetthållare.

  • ALLIEVERDO

    oooh tack för alla tips :) nu har jag iaf att försöka med imorgon :P

    Sen lessnar hon väl och ska göra nåt nytt..klassiker :) 

  • ALLIEVERDO
    Yas skrev 2013-03-24 18:45:00 följande:
    Vi målade toa rullar med gul färg, limmade fast fjädrar och ögon och vips hade vi påskpyntSkrattande
    Ni kan ju även göra rullarna till raketer, fäst en kon på toppen och måla. Eller göra hus av dem, tak på toppen och klipp en dörr.
    Eller en katt, två trekanter limmade på var sida och ett snöre till svans.
      

    hur gjorde du katten? :) lite seg i förstå det du skrev:)
  • Yas

    Limmade bara två trekanter uppe på rullens kant som öron och ett snöre som svans vid botten. Sedan blev den målad med alla regnbågens färgerSkrattande och så limmades två ögon på och ett litet rosa klistermärke som nos. Den har glitter på också, massor!! 
    Och kan varna att vi fortfarande har glitter överallt och att katten också fäller mycket...
    Hoppas ni får kul. 

  • ALLIEVERDO
    Yas skrev 2013-03-24 20:44:08 följande:
    Limmade bara två trekanter uppe på rullens kant som öron och ett snöre som svans vid botten. Sedan blev den målad med alla regnbågens färgerSkrattande och så limmades två ögon på och ett litet rosa klistermärke som nos. Den har glitter på också, massor!! 
    Och kan varna att vi fortfarande har glitter överallt och att katten också fäller mycket...
    Hoppas ni får kul. 

    hihi.. ja självklart.som öron.. har nog varit en lång dag idag haha.. :)
  • Harmagedon

    Har ett som min son älskade att göra på fskolan i den åldern. De knölade ihop små bitar av silkespapper och fyllde en liten PET flaska. Tejpade på fjädrar till stjärt och tuppkam. Han struntade nog i att det blev en fin påsktupp. Grejen var ju de där silkespappret som skulle pillas i. Köpte en laddning hem så fick han fylla en 2 l PET.

  • Elsis

    Vi gjorde får förra veckan, dvs en 3,5 åring och en på knappa två. På ett grönt papper limmade vi fast små bomullstussar tätt intill varandra och sedan ritade vi ben och huvud på dem. Kladdigt och kul. Att klistra bilder utklippta ur tidningar och kataloger tycker mina båda är kul. Det är roligt att välja bilder att klippa ut också. Ibland blir det bara kollage men ibland klistrar vi på något särskilt tema.

  • Harmagedon

    Mjölpaket? Sonen byggde en buss av ett. Drog piprensare igenom som hjulaxlar. Gjorde hjul av piprensare med pärlor på. Sedan dränkte han in den i glitterlim... Glitterlim är det viktigaste tror jag.

Svar på tråden Snälla TIPS till pyssel för 2.5åring.. tex kanske nåt att göra av toarullar? :P