Inlägg från: Mirella85 |Visa alla inlägg
  • Mirella85

December bebis 2013

Dom två sista månaderna brukar bli tuffa. du ska inte flyta tungt och du kommer knappt kunna ta av dig skorna själv. för magen kommer ivägen. fast du inte blir så stor om magen så blir det annorlunda i slutet.

men förstår din känsla. själv gick jag förra gången hemma innan. Första månaden var jag lite rastlösa men en sista var super skönt att gå hemma.

Som du vet jobbar jag som väktare .

Jag gick på vatten gympa förra gången och har anmält mig denna gången med.

Men svar på din fråga kan du nog bara få från fk.

men när du söker behöver du som sagt inte söka heltid utan kan söka så du jobbar halva tiden bara. Eller från ett annat datum.

det finna många som jobbar så gott dom kan men det kan bli väldigt påfrestande för kroppen. själv fick jag problem med sömnen. Vilket är rätt vanligt i slutet med.

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 10:09:24 följande:
    Går i funderingar på hur jag ska göra med GP? Mår jag fortsatt bra vill jag nog inte

Gå hemma 60 dagar innan, men jag vet ju inte nu hur jag kommer må ju närmre man kommer? Jag jobbar som personlig assistent åt en rullstols bunden yngre man..

Kan man få beviljat 60 dagar o sen välja att man inte vill gå så tidigt? Eller måste man gå 60 dagar innan om de blir beviljat?

De är första barnet så jag har aldrig innan gjort detta..

Har värdenst underbaraste son
  • Mirella85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-04 12:47:59 följande:
    Vad innebär ett förlossningsbrev?
    där skriver du om det är nått speciellt du önskar dig eller nått viktigt dom bör veta om din hälsa kanske.. eller om du har någon rädsla för sprutor tex.
    vad för bedövning du vill testa på mm..
    eller att du inte gillar beröring .. finns massor man kan skriva som kan vara relevant vid födseln
    så läser dom igenom den och vet lite om dig och hur du vill födda.
    finns dom som vill inte ha någon bedövning alls eller vill föda i badkaret..

hoppas detta var till någon hjälp

jag skrev inget första gången i med hade inga förväntningar i med jag gillar ta saker och ting när det kommer så jag inte blir besviken. Men denna gången har jag lite att gå på som jag önska jag visste.
    Men kunde som sagt inte veta det heller innan för vi visste inte det skulle bli akut kejsarsnitt som det blev.

Har värdenst underbaraste son <3
  • Mirella85
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-04 12:35:05 följande:
    Jag funderar på det där med förlossningsbrev. Skrev inget med de andra två barnen men tänker att det kanske vore trevligt att göra det nu. Fast å andra sidan vet jag liksom inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har inga specifika önskemål direkt mer att jag helst vill klara mig på lustgas om det går nu med och att jag skulle vilja ha en sen avnavling. Det är väl typ det.

Vad skriver man annars i ett förlossningsbrev? Skriver "alla" ett sånt? 

Jag skrev inget första gången för hade inte heller några förväntningar utan tar det som det kommer så jag inte blir besviken för man vet aldrig hur det kommer gå.. alla förlossningar är som sagt olika..

men denna gången ska jag skriva ett..
    fick akut kejsarsnitt första gången och fick klamrar som jag inte vill ha denna gången i fall det blir ett till kejsarsnitt. det är väl typ allt jag har att skriva.

men om du har allergier eller några förväntningar denna gången.. något du ogilla från första gången eller nått du är rädd för. kan vara bra att skriva ner. 

• Mirella85
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-04 12:27:56 följande:
    En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?
    vi väntar oss en pojk =) den 16dec
  • Mirella85

hej jag hoppar in här=)
    vi väntar vårt andra barn EN pojke bf den 16dec.
    och gud vad jag längtar..

tycker det tråkigt dom tagit bort den andra UL men men blir nog ett 3D istället för jag kan nog inte vänta tills julen innan jag får se honom igen hehe..

• Mirella85

Jag får gratulera till graviditeten. Ja det är den Mirella du tänker på från lantan .

Jag har gått över till jobba dag sen jag återgick tillbaka till jobbet efter mammaledighet med Alvin. Det är långa dagar men så skönt nu när man ha familj äta middag ihop om kvällarna.

Fk är väldigt hårda så ju mer du beskriver så oftast lättast få det beviljat. ett råd överdriv lite och be gärna din arbetsgivare skriva ett intyg med.

Jag sökte fel första gången och fick det inte beviljat för jag sökte för hot o våld. men det ordna sig sen när jag överklaga och fick veta att min arbetsgivare var tvungen avskriva mig från jobbet när det gäller hot o våld.

Du har som sagt också rätt att ta ut föräldrarledig 60 innan med så om du skulle ångra dig så kan du välja att ta du det dagar istället. om du känner att det börja bli tungt.

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 13:02:45 följande:
    " Som du vet jobbar jag som väktare" ?

Nu blev jag lite fundersam, har du sagt de tidigare eller är du den Mirella jag tror att du är?

Jag jobba själv som väktare innan, sluta dock pga av arbetstiderna, jobba endast natt. Då mannen o jag har haft de svårt att bli gravida så fick vi genomgå IVF. Efter misslyckade försök sa läkaren att de kunde vara till vår stora fördel om jag byta jobb till att jobba dag, så min kropp levde i rätt dygnsrytm!

Ohh vips, så vart vi gravida

Jag funderar på att göra en kompromiss, så kanske att jag går hemma ca 40 dagar innan BF ist för 60...

Sen att fylla i alla dessa papper från fsk? Hjälp!!! Att beskriva min arbetsdag är inte lätt, är snart uppe i 2 sidor.. Ska de verkligen behövas?

• Mirella85

Ja detta var redan snack om förra gången jag var gravid men det är typ bara Skåne som haft 2st ul men nu ska det bara bli ett. vet att Malmö har än två stycken men dom är nog dom ända som har det kvar eller så kör dom det året ut eller nått.

Eller så är Malmö kommun så snälla och betalar för det andra ultraljudet.

Alla har rätt till ett i v18-20

Innan har man fått ett till i vecka 32. Som kallar för tillväxt UL.

moruri skrev 2013-09-04 14:27:21 följande:
    Mirella85: ja tråkigt med ul, har de tagit bort det i hela landet eller? Bor i Malmö och vet att de gjort det här. Dock får jag ett iaf då jag är rätt överviktig (tur i oturen ;) ) fick tid hem idag, 17 oktober får jag se lillen igen :D

Hade varit coolt med 3D men vet inte om jag vill lägga de pengarna på det..

• Mirella85

Håller med sig helt.. väntar min andra pojke och hade varit lika glad om det vore en flicka. önskar mig ett frisk barn sen könet spelar ingen roll alls.

moruri skrev 2013-09-04 17:10:13 följande:
    Jag blir trött på när folk säger till oss: hoppas det blir en tjej denna gång!

Öh, why? Som om Ferdinand inte är good enough? Bara för de vill köpa söta klänningar att sätta på våra barn. Tycker det är "elakt" att säga så. Jag är skitglad för mina två pojkar! Om nästa vill bli en kille eller tjej kunde jag inte brytt mig mindre om..

• Mirella85

Okej.. ja träffa en gravid som skulle ha nu i okt och hon fick två men hon var inte överviktig. men kanske va hon redan lovad två innan dom bestämde sig till ge ett bara. el så beror det på hos vem man går i Malmö.

Tycker det är tråkigt dom har tagit bort det andra.

moruri skrev 2013-09-04 20:07:26 följande:
    Mirella85:

De har ändrat till bara ett ul i Malmö nu! Jag hade två förra graviditeten (fick barn i januari detta år) men de har tydligen just ändrat till bara ett. Har vänner som bara får ett. Men som sagt för min övervikt så får jag ett tillväxt ul också!

Plopps80:

Klart man kan önska på ;) men vi vet alla att det inte spelar någon roll om hur mycket man önskar, vi har ändå ingen makt som gör att vi kan bestämma vilka kön våra barn ska ha, så jag ser ingen mening i att önska då jag ändå inte kan påverka det. Blir bara ökad risk för besvikelse :P

Sedan så vet man ju knappast 'allt' som omföderska då alla graviditeten/förlossningar ser olika ut :) tycker det är bra att vi är blandade förstföderskor och omföderskor! Jag är nog snarare tvärt om, är mer rosa moln och gulligull nu än innan sonen, då var jag livrädd för allt som kunde gå fel osv medan jag nu känner mig lite mer lugn i situationen! :)

• Mirella85

Hehe det minns jag min man berätta att han träffat på dig då när han körde snö..

jag är anställd på svensk bevakningtjänst. varit det snart i 8år.

Sjukt vad tiden går. Skrämmande!

Så borde hitta nått nytt o jobba med. känns som man kan detta nu Hehe..

nej man ska aldrig ge upp sina drömmer och man ska vara så glad att man kan bli gravid och fullföra det. Tyvärr får alla inte den chansen.

underbara känsla se ett plus på graviditets testet efter några månaders försök el till och med år kan det va för andra.

Jag väntar på få ett besked från Fk om mitt beslut. Jag längtar så till att gå hemma igen. trodde aldrig jag skulle trivas så bra av att gå hemma. nu har jag ju Alvin så dagarna går fort .

Tuttiluttan skrev 2013-09-04 21:33:50 följande:
    Tackar så mycket! De är skam den som ger sig

Grattis själv, du får hälsa grattis till karren

Haha, vilka minnen jag fick nu från lantan

De är snart 10år sen jag sluta där nu!

Ganska komiskt, för när jag börja som väktare så jobba jag stationärt på Lantan, va nattvakten :D haha, ja vad är oddsen på de?

Sen under mina år som väktare så jobba jag i er kommun, träffa på din man nångång.. Tror de va när de va snökaos o han ploga runt på skolor o liknande!

Jag ska fortsätta skriva, min arbetsgivare har skrivit sina papper och där står klart o tydligt att han inte kan omplacera mig, att de förekommer tunga lyft osv..

Så jag tror inte de blir ngr problem, hoppas ju de iaf!

Absolut är de så mycket bättre o komma hem till familjen på kvällen! Ångrar mig inte alls att jag byta till dagjobb, hade gärna stannat på Securitas men lyckades inte få ngn dagtjänst så jag byta helt ist!

Vem är du anställd hos?

Svar på tråden December bebis 2013