• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Jag har en liten fråga gällande alkohol å amning. När man helammar, kan man då dricka alkohol? Vet att en del säger att man kan ta ett glas i veckan? Men törs man verkligen det?! :S

• MissKaos

Ja enl rek kan man ta 1-2glas/v.

Jag drack en öl till grillat i helgen. Fantastiskt gott..

Förstaförsökaren26 skrev 2014-04-28 14:35:50 följande:
    Jag har en liten fråga gällande alkohol å amning. När man helammar, kan man då dricka alkohol? Vet att en del säger att man kan ta ett glas i veckan? Men törs man verkligen det?! :S

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Haft typ mensvärk idag. Tips på varför? Tror inte mensen kommer än på länge

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Efter isak tog det över ett år. Regelbundet blev det väl inte försen jag slutade amma efter 50månader.

moruri skrev 2014-04-28 20:38:04 följande:
    URK, avundsjuk på er som inte fått tillbaka någon mens!

• MissKaos

Efter isak tog det över ett år. Regelbundet blev det väl inte försen jag slutade amma efter 50månader.

moruri skrev 2014-04-28 20:38:04 följande:
    URK, avundsjuk på er som inte fått tillbaka någon mens!

• JMP

Är era bebisar blyga? Elise tål knappt att någon annan än jag, hennes pappa eller hennes mormor pratar med henne.. Då blir hon ledsen och skriker. Hon kan vara på hur bra humör som helst men sen om vi får främmande blir hon orolig och skrikig även om det bara handlar om en enda gäst! Hon är fyra och en halv månad. Tänkte om det har med åldern att göra eller om hon bara är så helt enkelt :)

• Plopps80
    JMP skrev 2014-04-29 11:23:30 följande:
    Är era bebisar blyga? Elise tål knappt att någon annan än jag, hennes pappa eller hennes mormor pratar med henne.. Då blir hon ledsen och skriker. Hon kan vara på hur bra humör som helst men sen om vi får främmande blir hon orolig och skrikig även om det bara handlar om en enda gäst! Hon är fyra och en halv månad. Tänkte om det har med åldern att göra eller om hon bara är så helt enkelt :)

Typiskt för åldern! Ludwig gallskrek sist mamma var här. Bara hon tittade på honom grina han.
  • MissKaos

Inte ännu väntae på tykännas perioden. Borde vara åå ingång härmed.

JMP skrev 2014-04-29 11:23:30 följande: