• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Äntligengravid
    Kiira skrev 2013-05-03 20:07:38 följande:
    Ja mår grymt illa. hela dagen hela hela dagen, går ja för fort vill ja kräkas, rör ja mig vill ja kräkas.men de blir aldrig nå kräkning de stannar på just bara grymt illamående.. Blä för detta... men men de slutar väl så småningom.. men uch...

hur mår alla andra? 
    Har börjat må lite bättre nu. (v8+6) Mår mest illa på morgonen och förmiddagen men vissa dagar mår jag faktiskt bra från lunch till kvällen Hoppas det vänder snart för dig oxå.

Känns som min mage har blivit extremt stor redan. Kommer fram folk ibland och säger grattis då det syns tydligt att jag är gravid nu. Men när jag säger att det inte är dags förrän i december tror dom jag skojar, Möjligen tycker dom att det måste vara två bebisar. Känns låååångt till ultraljudet som vi fått tid för 15:e juli på sambons födelsedag
  • ikala
    Kiira skrev 2013-05-03 20:07:38 följande:
    Ja mår grymt illa. hela dagen hela hela dagen, går ja för fort vill ja kräkas, rör ja mig vill ja kräkas.men de blir aldrig nå kräkning de stannar på just bara grymt illamående.. Blä för detta... men men de slutar väl så småningom.. men uch...

hur mår alla andra? 

Har du provat åksjuketabletter? Dom har räddat mig senaste veckorna, även om illamåendet inte har försvunnit helt så har det tagit udden av det...

Peppar peppar så mår jag knappt inte illa längre.

• crushelix
    Äntligengravid skrev 2013-05-03 20:29:20 följande:
    Har börjat må lite bättre nu. (v8+6) Mår mest illa på morgonen och förmiddagen men vissa dagar mår jag faktiskt bra från lunch till kvällen Hoppas det vänder snart för dig oxå.

Känns som min mage har blivit extremt stor redan. Kommer fram folk ibland och säger grattis då det syns tydligt att jag är gravid nu. Men när jag säger att det inte är dags förrän i december tror dom jag skojar, Möjligen tycker dom att det måste vara två bebisar. Känns låååångt till ultraljudet som vi fått tid för 15:e juli på sambons födelsedag
    bästa födelsedagspresenten med UL ju!
    8+6 här med, och jag är också stor, vet att det bara är en så jag inbillar mig att det är en jättemonsterbebis, extra hånfullt kändes det på inskrivningen "eftersom detta är ditt andra barn kommer magen kanske synas lite tidigare, kanske redan runt v15"
    nu är jag ungefär lika stor som jag var v20 förra gången.....
    denna bild togs förra veckan.

• Kiira

Ja ve e de med dessa december bebisar. Magen har svällt upp som en gravidmage här med. Otroligt vad snabbt kroppen fattar vad som ska göras. Har inte testat åksjuke tabletter. kanske borde göra de.Men rädd attman blir tröttare av dom. Fick illamående piller vid första graviditeten , sov typ 20 timmar om dygnet... 

• Plopps80

Jag tog en Postafen och sov 14 timmar och var fortfarande dödstrött trots sömnen. Den tar jag inte! Jag känner lite panik lilla bulan. Undrar hur jag ska klara 2 barn. Att börja om med vaknätter och blöjbyten. Jag älskar inte att vara mammaledig då jag lätt klättrar på väggarna. Kommer jag och sambon få egen tid att göra saker själva. Massa tankar har börjat bubbla inom mig! När går embryo över till foster? Är det efter 10 fulla veckor eller 9 fulla veckor? Imorn har jag gjort 9 fulla veckor.

• MissKaos

Mycket tankar ja. Noll tillgång till barnvakt. Vaknätter, orka med stora killen etc etc.

Just det. Torkade jordgubbar är goda i choklad med

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Hon är 5 år. Fyller i april. Så 6 årstrotsen lär väl infalla när bebisen kommer. :?

Svar på tråden December bebis 2013