• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Trasslet

Tycker det vimlar av finfina magar här. :) Bara jag som fortfarande har platt mage? V12+1 här. Man blir ju nervös över att något är fel. KUB/NUPP imorgon, så då får vi ju svaret....

• Plopps80
    Repan skrev 2013-06-11 11:32:08 följande:
    Förstår dig. Har samma problem som min mor passerade till mig, som hennes mor säkerligen passerade till henne. Och som samhället bygger på. Finns inget som gör mig så ledsen som alla kvinnor som går runt i ett självhat och kroppshat, och hur det ärvs generation efter generation. :( Man får försöka förändra det och bryta kedjan själv. Jag fick gå i terapi ett tag för att bli av med min inre mamma som gav mig sneda blickar när jag bytte om (och allt annat sånt som hon inte ens fattade att hon gjorde) och överförde sin kroppsångest på mig. Livrädd för att göra så mot mitt eget kommande barn. :( Så jobbar nu på att sluta prata om det faktiskt. Det är psyksikt jobbigt just i det här stadiet (v.13) då många mest tror att man gått upp i vikt. Men jag har lovat mig själv att lägga av att kommentera mig själv i negativa ordalag (och inga andra för den delen heller). Grotesk är du då rakt inte i varje fall. Det finns som sagt ingenting som är groteskt eller fult eller överviktigt med att vara gravid!

Tack för fina ord! Min mormor har alltid bantat sorgligt nog den största delen av sitt liv Min mamma har också bantat och gått på dieter så de har fört över detta på mig. Är aldrig helt nöjd med mig själv tycker alltid jag kan gå ner lite till osv. Försöker att inte föra över detta till min dotter men omedvetet gör jag nog det plus att tjejerna på hennes dagis är lite fixerade vid vikt och utseende. Har gått i KBT men inte ens det hjälpte mot min viktnoja. Kanske är ett hopplöst fall :? Min mamma och mormor har aldrig pratat om min vikt då jag alltid varit i deras ögon smal. Mon mormor har alltid varit kraftigt överviktig och har alltid tyckt att jag är lagom. Mamma är rejält överviktig nu och har också alltid tyckt jag är fin som jag är. Däremot har ju allt handlat om kalorier och vikt hela mitt liv runt mig lixom. När man kollade på tv var det alltid hur smala eller tjocka folk var. Är ju likadan i vuxen ålder. Räknar kalorier och väger maten. När jag är gravid äter jag vad jag vill men känner ständigt ångest att bli så stor som sist. Gick upp 35 kg och det var en plåga på alla sätt.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-11 11:22:49 följande:

Har känslan hela tiden av att vara grotesk. Tyvärr är jag viktfixerad och mår inte bra när jag är stor. Får så mycket kommentarer av folk ang magen att jag skäms över att vara så stor i vecka 15. Skulle på lönesamtal igår och skulle berätta för chefen. Sög in magen fast det tog emot och höll en väska framför magen. Önskar jag kunde känna mig vacker som många gör men jag känner mig fet ful och svullen.

Bra att du skriver om det iaf!
    JAg har med lite viktfobi. Inte så farligt längre är frisk sedna många år men har haft en ätstörning tidigare. Jag gillar magen men inte att lår/armar växer. Och inte sidfläsket...  Sen är det väl det med: Jag VET vilket slit det är att få bort det sedan. Jag har därtill en ryggskada som jag får mer ont av om jag är stor. Så det är inte bara fåfänga.
    Tycker folk ska lägga ner det där med att det skulle gömma sig foster, eller säger verkligen bm INGENTING om din stooora mage redan? etc etc. Sist började folk fråga mig i v 30 om jag inte skulle föda snart för jag var ju så STOR. INTE kul att höra.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas
    Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!

Jättefin mage ♥ den ska du vara stolt över.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Plopps80

Tack MK! Har du någon magbild? Oförskämt att fråga om du snart skulle föda fattar inte att man så fort man är gravid är till allmän beskådande och folk kan öppet kritisera en utan att skämmas. Ja det är ett jäkla slit att få bort gravvkilona det går inte av sig själv det är ett som är säkert. Men kanske både du och jag slipper gå upp lila mycket denna gången. Många går upp massor med första barnet och sedan inte alls lika mycket med nummer två. Skönt att du är frisk från din ätstörning. Jag lider inte av något sånt någon gång har man väl kräkts upp om man ätit för mycket onödigt men skulle inte säga att jag har ätstörning mer viktfobi och ständigt dåligt samvete när jag äter godis eller någon kaka. Är jag nyttig mår jag bäst!

• MissKaos

14+3
    Magen är ok, men vart har min rumpa tagit vägen? Och varför har lår, armar och sidfläsk växt till.. (svar: Glass och choklad)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!

Du är ju fin!
    Jag gillar att vara gravid, sist älskade jag det. Fast nu känner jag mig så j-a fet! Hade nog varit mer ok med mig själv om ajgh ade gått upp inom viktramen för min gravidapp..
  • Plopps80

Fin är du tycker jag!!! MK är väl bara på sin egen kropp man ser med kritiska ögon.

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-06-11 15:53:21 följande:
    Fin är du tycker jag!!! MK är väl bara på sin egen kropp man ser med kritiska ögon.

JAg är van att ha rejält synliga muskler på armar, mage etc. Nu känner jag mig plufsig.. Klänningen är eg inte en mammakläning och i strl S så jag vet ju att jag inte kan vara en direkt jätte ännu. Men jag saknar att se muskelkonturer!
  • MissKaos

Imorgon R-UL!
    Jag tror dom kommer få göra om det. HAr ju fått en kallelse hemskickad och det är ju skittidigt att göra det redan. Hoppas dom ser vilket kön det är på bebisen...

Svar på tråden December bebis 2013