• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Har någon av er någon blogg? Jag är så sugen att starta en men vet inte riktigt...hade en blogg för några år sedan och skrev flitigt men tog sedan bort den för att jag tröttnade.....jag både vill och inte vill ha en....*funderar*

• corky
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-01 19:10:59 följande:
    Har någon av er någon blogg? Jag är så sugen att starta en men vet inte riktigt...hade en blogg för några år sedan och skrev flitigt men tog sedan bort den för att jag tröttnade.....jag både vill och inte vill ha en....*funderar*
    Ahh..nu trillade polletten ner :) Tyckte du var så bekant på en bild du la upp, men tänkte att du var nog bara lik nån jag kände.
    MEN jag följde ju din blogg! Flitigt också. Tänkte faktiskt på den häromdagen- att det var synd att den försvann :)

Så jag röstar på att du startar upp den igen :)
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-01 19:09:24 följande:
    Det har du helt rätt i=) Låter som en underbar liten dotter du har=) Hur gammal är hon?

Ha ha hon är 5 år!
  • LillaLizz

Hoppar in i denna tråden då vi är beräknade till 28 december efter UL. Vart gravid med kopparspiral utan att veta. Vi har tre barn sedan tidigare en änglason född april -11 tvillingar födda mars -12. Hoppas nu på att kunna få uppleva en "normal" graviditet och få gå fulltid och få hem en frisk bebis! 

• mammatilltvå85
    corky skrev 2013-07-01 19:31:10 följande:
    Ahh..nu trillade polletten ner :) Tyckte du var så bekant på en bild du la upp, men tänkte att du var nog bara lik nån jag kände.
    MEN jag följde ju din blogg! Flitigt också. Tänkte faktiskt på den häromdagen- att det var synd att den försvann :)

Så jag röstar på att du startar upp den igen :)

hihi, världen (Sverige?) är bra litet.....ja den fick rätt mkt läsare tillslut och jag vill inte bli igenkänd på stan;=) hehe...vill bara ha en liten isåfall för familj, nära vänner. Skaffade en instagram häromveckan, kul, men skulle vilja kunna skriva mer än 1 rad liksom....Kanske borde ha en låst blogg men jag vet inte....De stora barnen är ju så stora att jag inte vill exponera de i en blogg längre, de googlar ju snart sig själva. samtidigt som jag ju vill kunna skriva om alla mina barn och inte bara sålänge de är bebisar. Ett dilemma...
  • IdaJ

Va nere på Ullared idag. Rena drömmen för oss som väntar barn!! :)
    Vågar inte köpa för mycket än eftersom man inte har sett pyret än, men 4 saker blev det iaf :) Efter RUL så blir det att åka ner igen och köpa massa mer ^^

• Smulan91

IdaJ; åh också handlat lite på Ullared redan :) ska dit efter ultraljudet nu i juli också :)

• IdaJ

Smulan91: Har också ultraljud i juli, så efter det så drar jag med mig sambon ner och handlar mer. Bra priser på allting med ju!! :)

• Felinne

Vet ni om det brukar finnas några ekologiska barnkläder på Ullared? Har de även lite vettiga gravid/mammakläder?

• Plopps80

Ska också åka ner i juli efter rul. Har dock det mesta till en bebis redan. Men ändå liiite nytt tänker jag unna mig Det är väldigt olika med deras sortiment ibland är mammakläderna inget vidare och ibland finns massa fint. Lite så överlag i Ullared. Jag åker dit ca 5-7 ggr per år älskar det stället.

Svar på tråden December bebis 2013