• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • cupcakekiller
    Repan skrev 2013-07-26 21:53:20 följande:
    Var i 18+5 o bebis var 20 cm, känns inte anmärkningsvärt med tre centimeter till veckan efter?

Nä låter helt ok! Läste på någon sida att bebis skulle vara 17cm i v.20, därför jag var lite fundersam
  • Repan
    cupcakekiller skrev 2013-07-26 21:57:00 följande:

Nä låter helt ok! Läste på någon sida att bebis skulle vara 17cm i v.20, därför jag var lite fundersam
    Babygruppens app säger en sak, 1177:s app säger en annan sak (många fler cm!) och familjelivs app säger en tredje sak ;)
    Bebis BF 20 december 2013
  • cupcakekiller
    Repan skrev 2013-07-26 21:59:25 följande:
    Babygruppens app säger en sak, 1177:s app säger en annan sak (många fler cm!) och familjelivs app säger en tredje sak ;)

Jo jag vet, och "Vänta Barn" boken jag fick av bm förra graviditeten säger en^^ hade inte massa appar när jag väntade sonen så blir lite förvirrad av all olik info, sambon har fått säga ifrån att jag ska sluta noja och bara lyssna på bm, men det är ju inte alltid det lättaste
  • Repan
    cupcakekiller skrev 2013-07-26 22:04:56 följande:

Jo jag vet, och "Vänta Barn" boken jag fick av bm förra graviditeten säger en^^ hade inte massa appar när jag väntade sonen så blir lite förvirrad av all olik info, sambon har fått säga ifrån att jag ska sluta noja och bara lyssna på bm, men det är ju inte alltid det lättaste
    -fl säger 25 cm i v. 20så du kan iaf vara lugn :)
  • Plopps80

Min bebis var 13,6 cm i vecka 19. Det tyckte jag lät extremt lite men hon reagerade inte och deras uträkning blev samma som min med bf 7/12 med tanke på längden.

• MissKaos

Min knäpp katt jag hade som älskade alla barn stora som små. Småbarn lät han bära honom och dra i svansen etc. Spödisar ville han lägga sig jämte. Den andra gömde sig under soffan..

Du hinner ju tänka på vagnen ett tag till och kolla alternativ! Det

Repan skrev 2013-07-26 14:50:08 följande:
    Det där med katter som kväver bebis är en halvmyt och mer sällsynt än hundar som biter dem svårt så jag är inte så rädd för det faktiskt. De flesta katter håller sig undan skrikande bebisar, och mina hatar barn och byter helst rum om det är sådana i närheten så vi får se om det överhuvudtaget blir ett problem :P

Katterna kommer inte få ligga i vagnen (vi kommer bära upp liggdelen, chassit kommer stå nere i cykelrummet) men det kommer dom lyckas göra ibland ändå, de skulle dessutom hysteriskt försöka ta sig in i den om det låg en fårfäll där - de jagar raggsockor och allt annat som är ull som galningar! :D

Så det känns inte som ett problem, men ett mycket tunt liggunderlag är ju kanske något att köpa! Ska se vad vi kan hitta.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-07-26 23:02:26 följande:
    Min knäpp katt jag hade som älskade alla barn stora som små. Småbarn lät han bära honom och dra i svansen etc. Spödisar ville han lägga sig jämte. Den andra gömde sig under soffan..
    Du hinner ju tänka på vagnen ett tag till och kolla alternativ! Det
    Haha ja, alltså oftast upplever jag att man måste skydda katter och hundar mer från barnet än tvärtom så fort de kryper ;)

Men - djur och  barn ska aldrig vara själva utan uppsikt.

Vi funderar lite till på vagnen! Men klippa till liggunderlag kan nog bara bra, och flera filtar så man kan reglera. Jag tror att barn oftare är för varma än för kalla :) 
  • Sokkerflikkan

Goldie - vi planerade inte heller just ett december barn(blev för övrigt en stor diskussion i ämnet ). vi hade försökt ett tag och jag hade nästan tappat hoppet. men mycket handlade om vår bakgrund med att försöka få barn. då varje mens kom satt jag och grät. så då vi äntligen plussade var december det sista jag funderade på. var bara så glad att det ändå skulle få bli en -13 bäbis :)

Vi har faktiskt inte fått några negativa kommentarer om att det blir en december bäbis. Bara det att folk säger att det kommer va kallt och kanske inte super kul att pälsa på bäbisen varje morgon för att gå med hundarna. Det är väl det jag mest bekymrar mig över. Men har inställningen att allt löser sig, så det göre det nog också.

Då bor ni inte allt för långt ifrån oss, kul!
    Bag kan posta länken senare då jag skriver från datorn. Men det är en medlemstråd som ska ligga under fliken orter.

Idag ska jag åka ner på stan för att kika på rean som finns kvar. Hoppas jag gör några fynd både på småttis delen och kanske nått linne för mig. Känner att jag bara går runt med samma klädesplagg dag ut och dag in.. Är redan less och det är 19 veckor kvar :p

• Plopps80

Blev så nojjig när era bebisar var mycket störres min. Men på ulj sa dom att längden var normal och fick ju det bf jag själv räknat ut. Tom en dag innan. Drömde i natt att en vän gjorde ett ulj och hon såg inget liv. Den låg stilla och hjärtat slog inte. Mår så dåligt nu. Lillen har sparkat flera ggr redan så orolig är jag inte. Bara påverkad av drömmen.

Är i vecka 22 nu och har gått upp 11 kg.

Svar på tråden December bebis 2013