• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Plopps80
    TessLiihten skrev 2013-04-03 13:29:49 följande:
    Jag är i vecka 4 (3+6) idag och så här såg min mage ut för 2 dagar sedan

Herregud hur skall man kunna dölja detta lixom??? Chefen tittade på min mage idag när jag vräkte ut mig i en stol. Men har du fött barn innan? Magen verkar lixom komma direkt!
  • Plopps80
    Verkar! Du vet att det är rätt vanligt att blöda i början. Hoppas verkligen det är en ofarlig blödning som inte påverkar ditt pyre.
  • sextontolv
    Joset skrev 2013-04-03 13:32:49 följande:
    Ploppis80: du är inte ensam med svullen mage ;) jag är smal i vanliga fall och man ser tydligt att min mage också är svullen haha..
    Jag var extremt svullen här om dagen, men nu e jag bara lite om kvällarna (om jag ätit mycket) haha.
    Blev stor redan i v8-9 med minstingen. Såg ut som om jag vr i v20 el något hehe. Undra då hur de blir me nr3
  • Plopps80
    sextontolv skrev 2013-04-03 14:32:09 följande:
    Jag var extremt svullen här om dagen, men nu e jag bara lite om kvällarna (om jag ätit mycket) haha.
    Blev stor redan i v8-9 med minstingen. Såg ut som om jag vr i v20 el något hehe. Undra då hur de blir me nr3

Ja man blir nästan rädd med tanke på hur man ser ut redan Gravid
  • Thereze85

Ni som gör kub test är det pga eran ålder eller oro ? Gör ni någon tråd för dom som bor i Gbg glöm inte säga till oss här som inte riktigt fattar hur de funkar här .

• Plopps80
    tjej89 skrev 2013-04-03 14:18:14 följande:
    Ja det där skulle kunna vara min mage :) jag är i 5+2 :)

härligt att man inte är ensam då
  • iloveyou
    tjej89 skrev 2013-04-03 14:16:53 följande:
    Nej ska ni försvinna nu? :( ;)
    tjej89 skrev 2013-04-03 14:16:53 följande:
    Nej ska ni försvinna nu? :( ;)

Haha nej inte försvinna bara ändra forumet lite. Många känner att de inte blir sedda här och det är nog för att vi är lite för många och pratar om väldigt många olika saker. Tänk om vi 15-20 kunde ha en egen grupp med kanske tio ämen. Typ KUB , symptomer, magbilder, oro, mvc osv :) då kanske alla kan bli hörda och kan följa trådarna lite bättre! Har alla FB tex efter vi nått vecka 12?
  • iloveyou
    reze85 skrev 2013-04-03 14:33:19 följande:
    Ni som gör kub test är det pga eran ålder eller oro ? Gör ni någon tråd för dom som bor i Gbg glöm inte säga till oss här som inte riktigt fattar hur de funkar här .
    Thereze85 skrev 2013-04-03 14:33:19 följande:
    Jag är från Gbg och jag kommer göra KUB pga ålder och oro. Som plopps skrev så vill jag unvika få barn med down syndrom då jag vart stöd åt flera barn med den sjukdomen och jag ser hur jobbigt det är för familjerna 

• Plopps80
    iloveyou skrev 2013-04-03 14:36:51 följande:

Haha nej inte försvinna bara ändra forumet lite. Många känner att de inte blir sedda här och det är nog för att vi är lite för många och pratar om väldigt många olika saker. Tänk om vi 15-20 kunde ha en egen grupp med kanske tio ämen. Typ KUB , symptomer, magbilder, oro, mvc osv :) då kanske alla kan bli hörda och kan följa trådarna lite bättre! Har alla FB tex efter vi nått vecka 12?

Oj det blir nog tyvärr svårt att följa så många trådar. Jag håller mig till denna för jag kommer aldrig orka gå in och titta i de andra trådarna. Jag gillar att ha en tråd som handlar om allt. Om man inte känner sig sedd får man skrika ut att man vill att folk lyssnar på en Foten i munnen
Svar på tråden December bebis 2013