• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Nania
    Liten08 skrev 2013-04-11 21:47:52 följande:
    Weeeeiiihoooo! Idag såg vi ett litet hjärta och helt i fas med mina beräkningar :) nu hoppas jag att den lille lille pricken vill växa och må bra därinne :))) helskön bm fick vi träffa, ung ch glad och kompetent kändes hon. På informationen sa dom: håll er borta från FL. Minsambo bröt ihopi ett skratt :/ :)
    Åh härligt! Det om FL har jag hört i olika varianter med. Jag tror det viktigaste är att ta allt med en nypa salt och inte enbart förlita sig på FL utan prata med sin BM och läsa böcker med!
  • Plopps80
    Weeeeiiihoooo! Idag såg vi ett litet hjärta och helt i fas med mina beräkningar :) nu hoppas jag att den lille lille pricken vill växa och må bra därinne :))) helskön bm fick vi träffa, ung ch glad och kompetent kändes hon. På informationen sa dom: håll er borta från FL. Minsambo bröt ihopi ett skratt :/ :)

Stort grattis. Vilken vecka? På mig såg man allt utom hjärtat då det var för tidigt 5+3. Läkaren sa att jag skulle njuta och att allt såg perfekt ut för den veckan men jag har svårt att njuta ändå. Suck!
  • MissKaos

JAg har alldrig förstått mig å folk som frågar saker som "jag har skitonti magen och blöder, är gravid i v20 vad ska jag göra har någon varit med om detta?"
    Fråga FL, eller åka till sjukan? Obestämd
    Däremot tycker jag det är jättekul med en sådanhär tråd och innan var det ju spännande att analsyera gravtester etc.. Och slippa känna sig som den enda fixerade dåren på jordens yta!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • zod

Igår kunde jag inte hålla mig från att rota fram en låda med kläder som jag sparat sen barnen var bebisar. Kan inte fatta att jag kommer få en till liten som ska få plats i de där små bodysarna

• Crissie
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-04-10 19:01:12 följande:
    Crissie- jag känner samma! Detta är dock första gången jag är gravid men är ändå rädd! Tyckte att jag hade mer symtom innan jag plussade.. :S Men detta SKA gå vägen! Så får/Mäste man tänka!! Grattis till plusset! 😃

Tack! Ja precis, så måste vi tänka. Grattis du med!

• Crissie
    MissKaos skrev 2013-04-10 21:20:39 följande:
    Jag forsoker acceptera känslan. Jag är orolig. Sen forsoker jag tänka att jag inte kan påverka det. Sysselsat5er mig pa jobbet, går och tranar som vanligt osv. Och skriver har

Inser att jag nog precis som du skriver måste försöka acceptera känslan, och ska också försöka sysellsätta mig med sånt som gör att tiden går lite fortare!
  • Crissie
    missheci skrev 2013-04-10 19:17:21 följande:
    Försöker också tänka positiva tankar.. Och denna gången känner jag faktiskt att den kommer lyckas. Man får vara positiv och bara tänka på framåt.. Jag tror inte det är bra för kroppen att gå runt och må dåligt, och oroas över det. Försök slappna av, och njut av din gradivitet.
    Ja, det gäller att tänka framåt! Det är härligt att vara gravid så man vill ju njuta av det.
  • Crissie

Läste att flera skriver om det här med molvärk och känner igen mig i det ni säger. När man har mycket molvärk blir man orolig men om man inte har det så tänker man att något är fel för det..... när jag väntade min son hade jag mycket molvärk i början, men då var jag bara glad för det är ju helt naturligt.  Ska försöka att inte tänka så mycket på det. Men är det fler som precis som jag känner av molvärken mer när man vilar efter att "ansträngt sig" typ dammsugit mm?

• LillaBulan

Hm ligger på soffan och fnular, är det till vecka 18 man måste vänta till ultraljud för att få veta om bulan lever vidare? Knäpp fråga men är så ny med detta och lite väl nojig.

• tjej89

Lillabulan: om man väljer att göra kub testet gör man ett ultraljud... Samt blodprov. Så få får man ju se att bebben lever... Och det gör man typ i vecka 12... Sen kan man säkert boka vanligt ultraljud privat.

Svar på tråden December bebis 2013