• Aili

Det finns inga bra skötväskor!?

Finns det möjligtvis någon som kan tipsa mig om en bra skötväska? Vi letar som galningar efter en riktigt bra och "snygg" (stilren, enkel, gärna svart) men det verkar inte finnas någon alls!

Visst kan man ta vilken väska som helst och använda som skötväska men det ska vara en väska som passar både mig och min man... Tips?

Har tittat på Skip Hop Dash deluxe men det var så klen stängning på locket. (menar alltså magneten)

Önskemål om väskan:

Många bra fack (gillar att organisera) Ljus insida Stängas med dragkedja eller lock Gärna i skinn (fuskläder går bra) eller annat tåligt material. Vi är ofta ute i naturen och behöver en väska som inte suger åt sig smuts. Passa både i stan och i skogen
    Snälla hjälp! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-24 21:50
    Fler önskemål om väskan =)

Ska gå att hänga på vagnen
    Gärna "unisex-modell" som passar både mig och maken.
  • Svar på tråden Det finns inga bra skötväskor!?
  • Nyfiken gul

jag använde mig av en vanlig praktisk ryggsäck som skötväska, hade det till alla tre barn. Funkar då också utmärkt om man bara har barnet med sig (sjal eller bärsele eller i babyskydd)

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Aili

Tack snälla för svar!

Nyfiken gul skrev 2013-03-24 21:41:24 följande:
    jag använde mig av en vanlig praktisk ryggsäck som skötväska, hade det till alla tre barn. Funkar då också utmärkt om man bara har barnet med sig (sjal eller bärsele eller i babyskydd)

Ryggsäck är ett bra tips men jag vill gärna kunna hänga den på vagnen. (borde skrivt det i ts)
    Dixie skrev 2013-03-24 21:42:25 följande:
    www.mammashop.se/skotvaska-black-faux-lizard-... kan kanske vara ngt?
    Den ska jag kolla på, vore kul att se den "live". Ska kolla upp om det finns någon affär i närheten som säljer den.

Fler tips emottages tacksamt! Glad

• Madame X

Vi valde en från Stokke just för att maken inte skulle behöva skämmas ihjäl...

• Ediths mamma

Vi annvände en North Face veska köpt för ändamålet :) många fack, unisex, många färger ( vi har röd) tål allt av väder, jänger fint på vagn och axel... Den är inte ljus på innsidan.

Hoppas ni hittar nått ni gillar

• Aili
    Madame X skrev 2013-03-24 21:54:54 följande:
    Vi valde en från Stokke just för att maken inte skulle behöva skämmas ihjäl...
    Lite så jag känner också, ska kolla på Stokke. Tack för tipset!
    Ediths mamma skrev 2013-03-24 21:57:15 följande:
    Vi annvände en North Face veska köpt för ändamålet :) många fack, unisex, många färger ( vi har röd) tål allt av väder, jänger fint på vagn och axel... Den är inte ljus på innsidan.

Hoppas ni hittar nått ni gillar
    Hmm det var ju smart. Får gå förbi en sportaffär och se hur en sån känns! Får bortse från att insidan inte är ljus om den är bra i övrigt Glad Tack för tips!
  • Thess

Jag fick en Louis Vuitton väska Icare av min sambo i mammapresent. Den är superbra!

• shopahollic

Jag använder en Louis vuitton galliera gm som skötväska, stor och rymlig men kanske inte så passande i skogen haha. Skip hops tycker jag är så små i utrymmet även om det är många bra fack. 

Elodie details har en grön, känns rätt unisex - verkar kanonbra!  

majbebis08.blogg.se *Mercedes 080521 *Leon 100131 *Henry 120819
  • Aili
    Thess skrev 2013-03-24 22:03:59 följande:
    Jag fick en Louis Vuitton väska Icare av min sambo i mammapresent. Den är superbra!
    Den är jättefin! Är det många fack i den?

Skulle helst av allt vilja ha en Gucci men vägrar lägga så stora belopp på en skötväska. Dessutom skulle min man sinnesundersöka mig om jag föreslog en sådan Obestämd 
Svar på tråden Det finns inga bra skötväskor!?