• Anonym (rådvill)

Min sambo tänder inte på mig längre, vad göra?

Hej, jag har varit tillsammans med min pojkvän i snart 4 år, vi har bott tillsammans i 3 år. Han tänder inte på mig längre. Jag frågar vad jag kan göra för att ändra situationen men han svarar att han inte vet. Det verkar iaf inte hjälpa att vi går ut tillsammans och jag klär upp mig, eller att jag ger förslag på vad jag skulle vilja göra sexuellt.

Jag börjar ge upp hoppet. Han verkar inte ens mån om att försöka lösa problemet (om det nu är möjligt). Känns så sorgligt att det ska ta slut nu. Vi har inte barn tillsammans, vi är båda 26 år, jag är inte överviktig, han har tänt på mig förut och vi har haft ett fungerande sexliv.
    Jag behöver känna mig åtrådd i en relation, men han verkar inte kunna tillgodose det behovet längre. Egentligen borde jag kanske släppa taget, det finns säkert någon annan som kan åtrå mig på det sätt jag vill. Vill inte vara i en kompisrelation men det känns som ett otroligt stort steg att avsluta relationen på grund av detta. Vet inte om jag skulle klara mig utan honom, jag älskar honom och vi har det bra tillsammans på andra plan (kompisplan).

Någon som har varit i samma sits eller har hjälpande kommentarer?

• Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig längre, vad göra?
  • Anonym

Jag känner igen mig. Min man och jag känns mera som kompisar efter 17 år och 3 barn tillsammans.
    Han har aldrig sagt rent ut att han inte tänder på mig, men det känns så. Han tar aldrig initiativ till sex
    längre, känns som han inte ser mig längre. Jag har lite överflödiga kilon kvar efter barn nr.3 och visst
    efter att ha ammat 3 barn är ju inte brösten speciellt snygga längre.
    Sen tjaffsar vi mest men jag tycker som du ska man avsluta en relation pga detta, och vi har dessutom
    3 barn. Hade vi inte haft det hade jag nog gått.

• Anonym (ung)

Du låter ung så jag kan inte riktigt jämföra. När vi var 26 hade vi stor lust och särskilt när vi hade varit ifrån varandra en lite tid pga resor eller att vi pluggade på olika ort. 

Prata om det. Börja med att ha sex så kommer sex av sig själv. Om det är helt dött kanske ni inte passar, men oftast går det i vågor. Börja bara. Gör det du vet att han älskar.  

• Anonym (kär)

Varför fortsätta tillsammans när kärleken har tagit slut?

• Anonym (rådvill)
    Anonym (kär) skrev 2013-03-25 07:27:42 följande:

Bra fråga. Jag har kvar min kärlek till honom. Han däremot har alltid, ända sedan början i vårt förhållande sagt att för honom hör inte sex och kärlek nödvändigtvis ihop.
  • Anonym (rådvill)
    Anonym skrev 2013-03-24 22:57:30 följande:
    Jag känner igen mig. Min man och jag känns mera som kompisar efter 17 år och 3 barn tillsammans.
    Han har aldrig sagt rent ut att han inte tänder på mig, men det känns så. Han tar aldrig initiativ till sex
    längre, känns som han inte ser mig längre. Jag har lite överflödiga kilon kvar efter barn nr.3 och visst
    efter att ha ammat 3 barn är ju inte brösten speciellt snygga längre.
    Sen tjaffsar vi mest men jag tycker som du ska man avsluta en relation pga detta, och vi har dessutom
    3 barn. Hade vi inte haft det hade jag nog gått.

Ja visst är det jobbigt!
    Känns knäppt att vi har de här problemen efter "bara" 4 år tillsammans, utan barn. 
  • Felicia111
    Anonym (kär) skrev 2013-03-25 07:27:42 följande:
  • Anonym (rådvill)
    Anonym (ung) skrev 2013-03-24 23:07:47 följande:
    Du låter ung så jag kan inte riktigt jämföra. När vi var 26 hade vi stor lust och särskilt när vi hade varit ifrån varandra en lite tid pga resor eller att vi pluggade på olika ort. 

Prata om det. Börja med att ha sex så kommer sex av sig själv. Om det är helt dött kanske ni inte passar, men oftast går det i vågor. Börja bara. Gör det du vet att han älskar.  

Vi hade stor lust i början men sen har det successivt ebbat ut. Vi är sällan ifrån varandra annat än på dagarna så förhållandet känns kanske inte så "spännande" längre. Men så är det väl för många som bor tillsammans kan jag gissa.

Jag försöker prata om det. Ibland blir jag så frustrerad att det kanske kommer ut fel, som anklagelser. Killen min vill gärna blunda för problemen och inte prata om det alls. Jag å min sida känner att det börjar bli ohållbart med en kompisrelation mycket längre till. Fick iaf ur honom imorse att han vill försöka lösa det.

Tror också på det där m ed att börja med att ha sex så att det sedan kommer av sig själv. Jag är bara så dålig på att ta initiativ, speciellt nu när jag känner mig otroligt osexig i hans ögon eftersom han sagt att han inte tänder på mig längre.  

Kan kanske också nämna att han tar antidepressiv medicin och har inte så jättestor sexlust överhuvudtaget.     
  • Anonym

Anti-depp är en stor bov i dramat, min man fick byta piller och först då kom hans lust tillbaka. Han kände sig helt avtrubbad av det han haft i 12 år. Rynkar på näsan Känns inte så kul att vårt sexliv varit riktigt dåligt bara för en medicins skull, jag trodde att det berodde på mig. 
    Men om han inte tänder på dig gör du inte saken bättre genom att tala om det, försöka ändra dig eller sådana saker. Det är bara mer avtändande har jag förstått (min man sa det då) och du känner dig bara nedvärderad. Hur vill du ha det? Vad är viktigt för dig när det gäller sex? Vill han lösa det måste han förstå att problemet ligger hos honom och han måste ta tag i det, det är jobbigt att gå och känna sig oattraktiv, risken finns att även om han börjar tända på dig igen så kommer det här att ligga och gnaga hos dig ändå. Be honom söka hjälp, säg att nu vill du att han tar tag i det här för er skull, du ska inte göra om dig mer för du ser att det har inte fungerat hitintills. 

• Coxia
    Anonym (rådvill) skrev 2013-03-25 08:20:49 följande:

Kan kanske också nämna att han tar antidepressiv medicin och har inte så jättestor sexlust överhuvudtaget.     
    grejen är att det inte alls behöver handla om dig. Vad du gör och inte gör och ser ut osv. Det kan MYCKET väl handla om honom. Och då spelar det ju ingen som helst roll vad du gör för att bättra situationen. 

• Anonym

Han borde prata med sin läkare, kanske behöver han byta anti depressiva.

• Anonym (ung)

Ja då måste han ju prata med sin läkare. Det är en bieffekt av medicinen. Låter som ett bra tips att prova något annat läkemedel. 

Att inte ha samliv äter upp en innifrån. Det går inte till slut.

Om du är dålig på att initiativ så kanske du behöver komma över den tröskeln. Ta lite i taget. Ingen stress. Då kanske det kan pirra till av sig själv efter ett tag. Men som sagt om han har medicin påverkar kanske han behöver något annat eller något som höjer lusten.

Prata med läkaren.  

• Jultomte

Du klara dig utan honom innan ni blev ihop varför skulle du inte klara dig utan honom nu?

Svar på tråden Min sambo tänder inte på mig längre, vad göra?