• idioter

    Jag hatar att betala skatt!

    Nu får det fan räcka! Vi ska betala skatt till invandrare, arbetslösa, sjukskrivna och småbarnsföräldrar. Vad får jag som arbetande ut av det ? Ingenting. Jo, man ska betala fordonskatt, vägtullar och straffavgifter. Vafan ? Jag är trött på att betala extra av allt trots att jag betalar nästan 40% skatt på min lön! 

    Nu får det fan vara nog på dumheterna! Inga mer invandrare, inget mer socialbidrag, inga mer straffskatter på tobak och alkohol. Jag blir helt galen på det här jävla landet. Det är upp till INDIVIDEN att skydda sig mot ev. problem, inte statens.

    Dessutom känner jag mig otrygg, så jag anser att det borde vara en rättighet att beväpna sig. Med tanke på hur mycket elände det är pga alla dessa invandrare, knarkare och annat pack.

    Jag är trött på den jävla mentaliteten som finns i det här landet. Allt ska polisanmälas eller socanmälas, men var fan tog det enskilda ansvaret vägen ?

    DET ÄR DAGS FÖR REGIMSKIFTE!  

  • Svar på tråden Jag hatar att betala skatt!
  • PrinsessanLeia

    Du kan köpa ett billigt hus centralt i Detroit också


    Lumsen skrev 2014-01-24 10:36:22 följande:
    Flytta till USA, där finns allt du vill ha, bye bye

  • Anonym (Jag instämmer)

    Vi behöver en Donald Trump. En riktig ledare.

    Gillar inte heller socialfall.

  • Anonym (Jag instämmer)
    Anonym (glöm inte) skrev 2013-03-25 08:58:46 följande:

    Du får rätt mycket för skatten... antar att du varit hos läkaren nån gång (tror du att du betalar fullt pris?)... har du någon gång åkt på snöröjda vägar, saltade vägar, sandade vägar? (inte heller gratis)... har du någon gång slängt något i en allmänn papperskorg? (tror du att de tömmer sig själva?)... har du gått i grundskola? (inte gratis heller)... mm...mm...

    Vi är rätt så bortskämda i Sverige... glömmer bort hur fint och bra vi faktiskt har det. Man ser inte allt man får... utan bara det man förlorar. 


    VÄL talat
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kännerlika) skrev 2017-03-08 21:47:42 följande:

    Bort med skatter, invandring etc...


    Bort med såna som dig etc.. det betalar jag gärna mer skatt för {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Kännerlika)
    Anonym (jaha) skrev 2017-03-09 02:59:16 följande:
    Bort med såna som dig etc.. det betalar jag gärna mer skatt för {#emotions_dlg.djavulsk}
    Det kommer inte att ske....så....pilutta dig :P
  • struten

    Då jag bott utomlands kan jag berätta att andra länder fungerar alldeles utmärkt utan indoktrineringsteve, genusdagis, analfabetinvandring, bilköer, otillgänglig sjukvård, med mera. I princip betalar du mindre skatt och avgifter och har bättre kvalitet. Att sverige fungerar så pass dåligt som det gör beror på att kommunpolitiker ägnar sig åt polistisk aktivism från barndom, tonår hela vägen in i kommunhuset. De växer aldrig upp. Lägg till psykopatisk vänskapskorruption som politikerna driver med via mer eller mindre officiella "caféklubbar". De skiter fullständigt i vad de gör med dina skattepengar för de har aldrig bidragit med ett skit i hela sitt liv av värde till samhället.

  • Moulinette86
    idioter skrev 2013-03-25 08:52:01 följande:

    Nu får det fan räcka! Vi ska betala skatt till invandrare, arbetslösa, sjukskrivna och småbarnsföräldrar. Vad får jag som arbetande ut av det ? Ingenting. Jo, man ska betala fordonskatt, vägtullar och straffavgifter. Vafan ? Jag är trött på att betala extra av allt trots att jag betalar nästan 40% skatt på min lön! 

    Nu får det fan vara nog på dumheterna! Inga mer invandrare, inget mer socialbidrag, inga mer straffskatter på tobak och alkohol. Jag blir helt galen på det här jävla landet. Det är upp till INDIVIDEN att skydda sig mot ev. problem, inte statens.

    Dessutom känner jag mig otrygg, så jag anser att det borde vara en rättighet att beväpna sig. Med tanke på hur mycket elände det är pga alla dessa invandrare, knarkare och annat pack.

    Jag är trött på den jävla mentaliteten som finns i det här landet. Allt ska polisanmälas eller socanmälas, men var fan tog det enskilda ansvaret vägen ?

    DET ÄR DAGS FÖR REGIMSKIFTE!  


    Du är min hjälte, håller med dig till 110 %!
  • Herrman Hedning

    Betalar du 38-40 procent i skatt. Vilken landsdel bor du i? Jag betalar 80 procent i skatt! Moderaterna är ett kommunistparti, visste du inte det?

  • Tom Araya
    idioter skrev 2013-03-25 08:52:01 följande:

    Nu får det fan räcka! Vi ska betala skatt till invandrare, arbetslösa, sjukskrivna och småbarnsföräldrar. Vad får jag som arbetande ut av det ? Ingenting. Jo, man ska betala fordonskatt, vägtullar och straffavgifter. Vafan ? Jag är trött på att betala extra av allt trots att jag betalar nästan 40% skatt på min lön! 

    Nu får det fan vara nog på dumheterna! Inga mer invandrare, inget mer socialbidrag, inga mer straffskatter på tobak och alkohol. Jag blir helt galen på det här jävla landet. Det är upp till INDIVIDEN att skydda sig mot ev. problem, inte statens.

    Dessutom känner jag mig otrygg, så jag anser att det borde vara en rättighet att beväpna sig. Med tanke på hur mycket elände det är pga alla dessa invandrare, knarkare och annat pack.

    Jag är trött på den jävla mentaliteten som finns i det här landet. Allt ska polisanmälas eller socanmälas, men var fan tog det enskilda ansvaret vägen ?

    DET ÄR DAGS FÖR REGIMSKIFTE!  


    Eller så är det dags för dig att emigrera...

    Du tycker att du inte får någonting... jag antar att dina föräldrar fått föräldrapenning och barnbidrag för dig. Jag antar också att du gått i skolan, kanske även dagis och fritids, kanske har du idrottat eller spelat instrument som ung. Använder du väg för bil, moped, cykel eller fotgängare? Åker du med kollektivtrafik? Har du barn? Vill du att det ska finnas sjukvård, polis, rättsväsende, utbildningsväsende, försvar, kommunal förvaltning mm?
  • HD2017dis
    Tom Araya skrev 2018-04-11 01:17:31 följande:
    Eller så är det dags för dig att emigrera...

    Du tycker att du inte får någonting... jag antar att dina föräldrar fått föräldrapenning och barnbidrag för dig. Jag antar också att du gått i skolan, kanske även dagis och fritids, kanske har du idrottat eller spelat instrument som ung. Använder du väg för bil, moped, cykel eller fotgängare? Åker du med kollektivtrafik? Har du barn? Vill du att det ska finnas sjukvård, polis, rättsväsende, utbildningsväsende, försvar, kommunal förvaltning mm?
    Allt det du skrivit där, inklusive alla de massivt arbetslösa / med hittepåjobb idag, hade fungerat med 30 % skatt för dagens 80 % om man inte haft massinvandringen.
  • Tom Araya
    HD2017dis skrev 2018-04-11 01:27:03 följande:
    Allt det du skrivit där, inklusive alla de massivt arbetslösa / med hittepåjobb idag, hade fungerat med 30 % skatt för dagens 80 % om man inte haft massinvandringen.
    Har du då räknat med alla brister där det behöver investeras pengar?
  • Anonym (Håller med ts)

    Kan inte annat instämma. Jävla landsförrädarRegering. Inte ens bidragstagarna får ju nåt längre pga viruset från den kommunistiska diktaturen känd som Kina.

    Åtta år gammal tråd och problemen har fortfarande inte ändrats. Skamligt

Svar på tråden Jag hatar att betala skatt!