• Johanur

Förskolor västra innerstaden. Trägårdens, Äppellundens förskola m.m.

Vi skall flytta till Malmö och närmare bestämt Västra innerstaden. Det finns en del förskolor att välja mellan
    och då vi är totalt okunniga om vilka förskolor som är bra där så undrar jag om någon kan berätta vad ni tycker om förskolorna där? Jag tänker främst på Trädgårdens förskola, Äppellundens förskola, Mariehages förskola samt Tessins förskola. Någon som har sitt barn där? All info tas tacksamt emot.  

• Svar på tråden Förskolor västra innerstaden. Trägårdens, Äppellundens förskola m.m.
  • GustavsMamma

Västra Innerstaden har en massa bra förskolor, bland annat de du nämner. Tessins är en liten förskola och Mariehage är väldigt stor, vilket passar bättre om man behöver hämta senare än kl 17.
    Äppellunden och Trädgården är populära med en superfin utegård, men de tar tyvärr inte in fler barn då de ska flyttas och lämna platsen till Fridhemsskolan som egentligen har området. Detta fick vi tyvärr erfara i veckan när vi själv stått i kö ett tag.... :(  Gå in på www.malmo.se för att se fler förskolor i västra innerstaden.
    Lycka Till!

• Johan Nyman

Hej och tack för tipset. Vi står på kö till Glimmingehus förskola till hösten. Vi gillar små förskolor, men då min fru skall jobba på Operan där så kommer hon ha obekväma arbetstider. Då du verkar ha koll på förkolorna där, har du hört något om Glimmingehus tro? Har bara hört gott om förskolorna där.  

Tacksam för svar. Mvh Johan Nyman(johanur)

• Alexe

Kanske ska inflika att det är sjukt svårt att få antagningsmänniskorna att ta hänsyn till vilken fsk man önskar. Jag tjatade mig till en plats på specifik fsk, men då hade vi mer än två års kötid och det tog 4 månader av samtal fram och tillbaka, även till fsk-chefen som jag tror var den som fixade in oss till slut.

• Johanur

Tack för tipset. Vi får ligga på helt enkelt. Det är som här i Göteborg. 2 års väntan och tjat.
    Hoppas på det bästa.

Svar på tråden Förskolor västra innerstaden. Trägårdens, Äppellundens förskola m.m.