• Rockabilly

Fickpengar på Mallorca ?

Hej jag och min man planerar på att åka till Mallorca i oktober och vi funderar på hur mycket fickpengar man ska ha med sig? Vi tänker ta frukostbuffe på hotellet =)

• Svar på tråden Fickpengar på Mallorca ?
  • Hannah76

Priserna är som här i Sverige på mat o dyl. Finns inte direkt något att shoppa.

• MrsC74

Enligt prisindex är priserna 80% av svenska priser och det stämmer rätt bra. Alkoholen är sjukt mycket billigare.
    Shoppa kan man göra hur mycket som helst i Palma. Finns alla fina affärer och massa roliga spanska butiker. Leta efter REA :) då blir det billigt. Jag har varit på Mallorca 8 gånger :)

• MrsC74

Vi gjorde av med 5000 på en vecka. Åt all 3 måltider ute. Och shoppade med oss rätt mycket vin och sånt.

• Frontline

Jag skulle växla in 1000:- svenska till Euro sen ta ut efterhand när man är där, tar aldrig med mig så mycket utan tar ut i automater på plats...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MrsC74

På mitt kort får jag betala 40 :- per utomlands plus att kursen var bättre att växla hemma så vi växlade allt hemma.

• Rockabilly

Ok vi har inte tänkt att shoppa så mycket kanske nåt litet och de ä bara manen som dricker lite öl. Hur mycket bör räcka då om man äter ca 2-3 gånger ute per dag å lite dricka å glass? =D

• Frontline
    Rockabilly skrev 2013-03-25 17:25:23 följande:
    Ok vi har inte tänkt att shoppa så mycket kanske nåt litet och de ä bara manen som dricker lite öl. Hur mycket bör räcka då om man äter ca 2-3 gånger ute per dag å lite dricka å glass? =D
    Vi brukar räkna med ca 1000:- om dagen för 2 om man är iväg, det ska täcka lite mat och öl samt nån glass eller liknande...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Oförglömlig

åkte en vecka för ett par år sedan. ska tänka lite jag va 18 när jag åkte eller 19 odag är jag 25 till sommaren. då va det ca 6 år sedan. och jag hade med mig 10.000 i fick pengar och hade med mig kanske 4000 hem igen.

då köpte man typ allt åt 1-2 mål mat på hotellet då vi hade lägenhetshotell
    och shoopade rätt mycket kläder å smycken. billigt dock.  

• MrsC74
    Frontline skrev 2013-03-25 17:27:37 följande:
    Vi brukar räkna med ca 1000:- om dagen för 2 om man är iväg, det ska täcka lite mat och öl samt nån glass eller liknande...

Ja så räknade vi oxå. Sen gjorde vi inte av med allt men .. :)
  • Oförglömlig

ni kommer äta säg frukost på hotellet.

sedan Lätt lunch säg 100 kr per person och dag

middag på kvällen mellan 100-400 per person och dag. beroende på vad ni vill äta. 

dryck. vet inte men 10-300 per person och dag beroende på vad ni dricker på dagarna. vatten, saft, läsk. öl vin?

så ca 4200-11200 per dag för er båda med då. mat och dryck. 
    beror ju på hur dyrt ni vill äta och så. 

tex köper ni en god sallad någonstans och sätter er på stranden å äter är det ju inte så dyrt. men ska ni ha dyra resturanger varje dag där det kaksnek kan kosta en 2-300 per person så blir det ju dyrare

sedan vill ni kanske utöver att äta och dricka kunna handla lite, kläder, smycken, eller något minne. göra utflykter. då skulle jag lägga på 1-2000 per person till det. beroende på vad för utflykter och hur många så kanske till och med 2-4000 per person. 

hur tänker ni er resan?

• Rockabilly

Vi ska åka till Cala D'or , vi äter frukostbuffe på hotellet, och vi har inte tänkt shoppa så mycket ska mest ta de lungnt. Jag dricker ingen alkohol så mannen kommer nog inte dricka mycket. Jag hade tänkt ca 5000 i fickpengar , om de räcker?

• Oförglömlig

hur många dagar ska ni äta lunch och middag på? 

min uträkning är för 7 dagar här ovan. 

• MrsC74
    Rockabilly skrev 2013-03-27 11:38:03 följande:
    Vi ska åka till Cala D'or , vi äter frukostbuffe på hotellet, och vi har inte tänkt shoppa så mycket ska mest ta de lungnt. Jag dricker ingen alkohol så mannen kommer nog inte dricka mycket. Jag hade tänkt ca 5000 i fickpengar , om de räcker?
    Vi klarade oss utmärkt på 5000:- då lyxade vi till det oxå flera kvällar. Åt all frukost på hotellet. Fast vi hade gjort den själv. Lunch och middag ute. Båda drack öl och vin.

Vi hittade en underbar restaurang som tog 5EURO för lunch ink ett glas öl eller vin. Eller alkoholfritt...

Svar på tråden Fickpengar på Mallorca ?