Inlägg från: MrsC74 |Visa alla inlägg
  • MrsC74

Fickpengar på Mallorca ?

Enligt prisindex är priserna 80% av svenska priser och det stämmer rätt bra. Alkoholen är sjukt mycket billigare.
    Shoppa kan man göra hur mycket som helst i Palma. Finns alla fina affärer och massa roliga spanska butiker. Leta efter REA :) då blir det billigt. Jag har varit på Mallorca 8 gånger :)

• MrsC74

Vi gjorde av med 5000 på en vecka. Åt all 3 måltider ute. Och shoppade med oss rätt mycket vin och sånt.

• MrsC74

På mitt kort får jag betala 40 :- per utomlands plus att kursen var bättre att växla hemma så vi växlade allt hemma.

• MrsC74
    Frontline skrev 2013-03-25 17:27:37 följande:
    Vi brukar räkna med ca 1000:- om dagen för 2 om man är iväg, det ska täcka lite mat och öl samt nån glass eller liknande...

Ja så räknade vi oxå. Sen gjorde vi inte av med allt men .. :)
  • MrsC74
    Rockabilly skrev 2013-03-27 11:38:03 följande:
    Vi ska åka till Cala D'or , vi äter frukostbuffe på hotellet, och vi har inte tänkt shoppa så mycket ska mest ta de lungnt. Jag dricker ingen alkohol så mannen kommer nog inte dricka mycket. Jag hade tänkt ca 5000 i fickpengar , om de räcker?
    Vi klarade oss utmärkt på 5000:- då lyxade vi till det oxå flera kvällar. Åt all frukost på hotellet. Fast vi hade gjort den själv. Lunch och middag ute. Båda drack öl och vin.

Vi hittade en underbar restaurang som tog 5EURO för lunch ink ett glas öl eller vin. Eller alkoholfritt...

Svar på tråden Fickpengar på Mallorca ?