• Psychopath

Måste man ha sitt namn på dörren för att få post?

Jag är folkbokförd på den address vi bor, men bara min mans namn står på dörren. Jag verkar få post hit men jag förstår inte hur det fungerar eftersom det liksom inte finns någon indikation på att jag bor i den här lägenheten för brevbäraren att se? Borde det då även fungera att få hit paket som jag beställer själv?

• Svar på tråden Måste man ha sitt namn på dörren för att få post?
  • Simon 681

Om ni är den enda på den adressen (exempelvis en villa) är det ine så konstigt. I ett bostadshus med 8 lägenheter i uppgången är det mer imponerande.

• Psychopath

Nej, vi bor i en lägenhet. Har inte C/O på adressen, då skulle det ju förklara varför jag ändå får hit brev.

• Whitetrash86

står det något trappnr på breven? Annars är det ju mäkta imponerande. Kanske någon ni känner som jobbar?Förvånad

• Psychopath

Nej, det står inget trappnummer... Och så är det 2 lägenhet på varje våning (4 våningar), och eftersom mitt namn inte står på varken någon av dörrarna så är det ju skumt att det ändå kommer rätt. Nej vi känner ingen som jobbar på posten...

• Pandamamma79

Antagligen har något av dina första brev varit märkta med lgh nr.
    Har varit brevbärare och det var så vi hittade många "hemliga" personer...

• Foxtrott

De kanske har tittat på ratsit vilket lägenhetsnummer du är skriven på och sett att din man är skriven på samma nummer och då, tada, lägger er post i samma inkast. Brevbärare är listiga typer.

• Aniiee

Står det inte lägenhetsnr? Efter folkräkningen häromåret står det lghtnr på min post, det gjorde det inte innan....

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Frontline

Mina barn har fått post fast det inget står på brevlådan, flickan är född 2 veckor före julafton och hon fick julkort när hon var 1 vecka gammal..
    Dom levererar till den adressen som står på helt enkelt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Psychopath
    Aniiee skrev 2013-03-25 21:39:10 följande:
    Står det inte lägenhetsnr? Efter folkräkningen häromåret står det lghtnr på min post, det gjorde det inte innan....
    Jo det gör det ju faktiskt när jag tänker efter... Men det brukar inte stå på breven, t.ex om jag får privata brev från familj osv står det bara addressen, ändå kommer de hit (fick t.ex ett vykort från min mamma för någon vecka sen). Kanske brevbäraren lagt mitt namn på minnet då bara?
Svar på tråden Måste man ha sitt namn på dörren för att få post?