Pimpinellan skrev 2013-03-26 14:57:02 följande:
Nä,just det,du behöver inte för du ids inte,men alla som får barn efter 30 orkar ju faktiskt oavsett om de tänkt skaffa barn då eller inte.
Man orkar det man måste!
Inte just du,men ack så många andra. Vissa förespråkar förbud att få barn efter 35,vissa efter 30 och det ska då åtlydas med tvångsaborter och/eller tvångssteriliseringar. Ingen hänsyn till vilja eller faktiska omständigheter,man döms ut enbart p.g.a åldern!
Ta bort alla här i världen som haft föräldrar äldre än 35 så får du se hur många som blir kvar! Massor av våra bekanta ryker,bl.a en man vars mamma var 46 när han föddes och mormor 44 när mamma föddes så han borde inte fått finnas då. Men är en harmonisk lycklig man som garanterat inte varit vår vän om han varit 90-vilket han ju kunnat vara- så vi är tacksamma att han finns-och många fler också.
Måste man verkligen skaffa barn efter man är 30, menar du?
När har jag sagt att man inte ska skaffa barn efter 30? När har jag anklagat dig för vanvård och dylikt?
Det enda som skett är att du gör personangrepp på mig, i vartenda inlägg.
Varför kan du inte inse att det är ett val jag gör? Jag vill inte skaffa barn efter jag är 30, det har inget med att jag skulle tycka att andra inte får skaffa barn efter de är 30. Det är deras liv, inte mitt.