Vad gör man med sorgen/ilskan/oron??
Hej!
Har fått veta att min 5-årige son kommer att få diagnos inom autismspektrat... Vi fick även veta att det dignoser som Aspergers och atypisk autism försvinner och allt kommer att kallas autism... För mig låter det inte riktigt klokt!!
I alla fall, här är nu jag, förtvivlad, frustrerad arg... Tankarna bara snurrar... Varför min son? Vi som ändå har haft det så jäkla tufft i livet (jag bröt upp från pappan förra året, efter år av misshandel)... Livet är så himla orättvist..Min största dröm i livet har alltid varit att bli mamma och nu händer detta...Min älskade, lille pojke....
Vi har fått remiss till sjukhuset för bland annat eeg och flera blodprover för att utesluta andra sjukdomar, han har bla annat muskelsvaghet och vitaminbrister.
Habiliteringen har inte gett mycket stöd, vi vet inte ens vad det finns för hjälp att få. Men de sa att de skulle föra över oss till behandlingsteamet... Vi har inte fått någon tid än.
Jag känner mig helt tom, sliten, förlamad av sorg... Det känns som att man måste ta allt i egna händer, annars händer det ingenting...
Jag ser att sonen har potential att utvecklas, han pratar, härmar och har inga problembeteenden så länge..Men hur går man vidare? Hur får man tillbaka hoppet...? Hur gör ni för att klara vardagen? Finns det hopp för våra barn?
Är tacksam om ni kan skriva till mig, känner mig så himla ensam i detta....
kramar