Inlägg från: Smashino |Visa alla inlägg
  • Smashino

Varannandagsfasta?

Vad kul att du är redo att ta tag i det som bekymrar dig. Jag kan inte annat än att uppmuntra dig att gå på en periodisk fasta. Jag själv har kört periodisk fasta en längre tid med fantastiska resultat. Först körde jag efter 16/8 modellen, med 16 timmar fasta och 8 timmars ätfönster varje dygn. Jag har dock under de senaste veckorna kört varannan dag med ett litet mål som du nämner (ca 500 kcal) under fastedagarna, och ett allmänt reducerat energiintag de andra dagarna. I kombination med detta äter jag lågkolhydratkost (LCHF) vilket naturligt leder till minskat dagligt energiintag. Jag känner mig pigg och klar i huvudet och har inga problem med att koncentrera mig på jobbet, som man annars kan ha vid energiunderskott. De första 5 veckorna gick jag ner 7 kilo, och har bara mått prima under tiden! Som någon nämnde här ovan är kostdoktorn.se en bra resurs för kunskap i ämnet. Läs gärna mer om ketogena dieter också så du förstår mer hur de fungerar fysiologisk. Jag är ingen läkare, men detta ämne kan jag som min egen ficka! Lycka till nu!

Svar på tråden Varannandagsfasta?