• oraklet från delphi

vilken/vilka sporter går ditt/dina barn på?

Vad har de gillat mest? Tips?

• Svar på tråden vilken/vilka sporter går ditt/dina barn på?
  • oraklet från delphi

Om de gått på olika sporter vilken har de då gillat mest?

• oraklet från delphi

vissa gillar ju lagsport bättre vissa ensamsporter

• oraklet från delphi
    Trailer trash TT skrev 2013-03-26 15:11:16 följande:
    Ridning och gympa
    har du tjejer eller killar som går på det? för vet att många killar gillar ju samma
  • Trailer trash TT
    oraklet från delphi skrev 2013-03-26 15:18:58 följande:
    har du tjejer eller killar som går på det? för vet att många killar gillar ju samma
    Tjejer
    Manyok
  • lövet2

Fotboll har alla våra barn ägnat sig åt utom den yngsta. Hon gillar inte fotboll utan sjunger i kör i stället ...

• oraklet från delphi

går vissa av era barn mest på sport för att deras kompisar också går där eller mest för sportens skull i sig?

• angelica 4 barnsmamman

Mina 3 yngsta går i både dans och konståkning. Det är 2 flickor och en pojke. Inga kompisar som går samma men de yngre har nog påverkats av storasysters val.

Äldsta pojken har alltid hållit på med fotboll men slutade som 14 åring. 

• Foxtrott

Mina barn har testat fotboll, innebandy och judo. De är inga lagsportsmänniskor (ännu i allafall, de kan ju bli senare förstås) och tyckte mest det var trist med fotboll och innebandy. Judo gillade de, men sen las klubben ner så det tog slut. Sen har det ju varit simskolor förstås, inte som sport då, men som en aktivitet.
    Nu går pojken på teater och tjejen på taekwando.

• Den vita staden

Äldsta dottern red.

Sonen har prövat på innebandy(var inget för honom) men spelar idag bordtennis och skjuter luftgevär med skytteklubben. Är mest individualist .

Lilla dottern rider och skjuter tillsammans med sin storebror.

The Bible is meant to be bread for daily use, not cake for special occations.
  • cloudberry79

Har en snart sexårig pojke som går på gympa och ridning. Vi har föreslagit bland annat brottning och skidåkning, men han vill fortsätta med det han gör nu (vi bor på en ort där vi har vinter länge, så skidåkning vore ju smart att vara bra på och vi har en bra brottningsförening).

(M)amma till V -07 och E -12
  • oraklet från delphi
    cloudberry79 skrev 2013-04-01 19:09:02 följande:
    Har en snart sexårig pojke som går på gympa och ridning. Vi har föreslagit bland annat brottning och skidåkning, men han vill fortsätta med det han gör nu (vi bor på en ort där vi har vinter länge, så skidåkning vore ju smart att vara bra på och vi har en bra brottningsförening).
    åå skidåkning det vill min 6 åring med men vi har inte snö så ofta :)
  • missan75

Min dotter har gått på fotboll i 2 år, gått på dans i 1,5 och och provat basket.
    Hon tycker bäst om sin fotboll.

• missan75

Hon har gått på fotbollen i 3 år vid närmare eftertanke,

• RobertaKrohn

Min 10 åring spelar ishockey  och älskar det, som tur är så är det träning nästan varje dag för han längtar massor dit de dagar de väl har uppehåll.

Han har spelar innebandy och simmat tidigare och gillade det också men har valt bort det för hockeyn tog för mycket tid.

Mina andra har nog testat det mesta som finns men ingen av dem har fastnat för något speciellt, jag har låtit dem byta när de känner för det för huvudsaken för mig har varit att de ska röra på sig inte bli bäst i nån idrott. 

• oraklet från delphi
    RobertaKrohn skrev 2013-04-02 10:15:37 följande:
    Min 10 åring spelar ishockey  och älskar det, som tur är så är det träning nästan varje dag för han längtar massor dit de dagar de väl har uppehåll.

Han har spelar innebandy och simmat tidigare och gillade det också men har valt bort det för hockeyn tog för mycket tid.

Mina andra har nog testat det mesta som finns men ingen av dem har fastnat för något speciellt, jag har låtit dem byta när de känner för det för huvudsaken för mig har varit att de ska röra på sig inte bli bäst i nån idrott. 
    hockey verkar vara  en tuff sport men bra :) & dyr säger en del?
Svar på tråden vilken/vilka sporter går ditt/dina barn på?