Tjejer 30 år - vad fick ni för resultat på KUB?
Jag fick resultatet 1:1653. Vad fick ni för resultat och vad har ni för tankar det och tankar kring KUB?
Jag fick resultatet 1:1653. Vad fick ni för resultat och vad har ni för tankar det och tankar kring KUB?
Trisomi 21- 1:17225
Trisomi 18- 1: 229315
Trisomi 13- 1: 539821
Det ÄR ju faktiskt bara en sannolikhetsberäkning. Lägg till att marginalerna är så små och att det finns en stor mänsklig faktor, en bm kanske mäter nackspalten till en millimeter mer eller mindre än en annan och vips är siffrorna helt andra!
Vi gjorde KUB för att vi vill veta i förväg om barnet skulle ha Downs syndrom, jag vill om möjligt kunna förbereda oss och omgivningen och inte få den chocken vid födseln. Med de siffror vi fick gjorde vi inga mer tester. Nu är barnet här och har (så vitt vi vet) inga kromosomfel.
Jag är bara 22 men fick 1:5 på kub så bara för att man är på den yngre sidan behöver det inte betyda bättre siffror. Gjorde fvp och fick förra veckan veta att bebisen inte har ds som tur är!
Jag fick också bara en siffra för sannolikheten inte 3 olika värden.
Carla300 vad skönt att höra att det gick bra för er på fvp.
Det tog lite över en timme.
Kub test brukar gå snabbt det beror lite på hur fostret ligger i magen.
Ja, jag blev själv orolig när jag var på undersökningen. Men fostret låg så still och i fel vinkel så det var svårt för barnmorskan att mäta. Vi fick göra pauser för gympa övningar så liten skulle börja röra på sig. Var inte orolig, allt kommer säkert att gå bra. Har du varit på ngt tidigt ul?