• Zayco

Vad anser du om koppel och sele på barn?

Jag satt i en väninnas bil och i bilen hade hon ett paket med en gåsele, har aldrig hört talas om detta fenomen tidigare så jag blev givetvis nyfiken om vad ni tycker om detta? Lägger in bild på hur paketet såg ut.

Men vad anser ni om att ha gåsele på barn? Koppel och en sele på ett barn dvs. 

• Svar på tråden Vad anser du om koppel och sele på barn?
  • jashrinah

kanske om man bor i en stor stad , men då antar jag att man har det för att barnet skulle kunna få för sig att springa takt ut i gatan , men man ska då inte låta bli att hålla handen och gå med sitt barn som om barnet inte hade selen på sig bara för att.

• Anonym (katte)

Bra att ha om man har ett barn som vägrar sitta i vagn eller bli buret och man rör sig på platser med mycket folk eller trafik, tågperronger, flygplatser osv. Men man får ju tänka på hur man använder den, att man inte rycker i "kopplet" (annat än för att förhindra barnet att ramla ner på tågspåren, gå rakt ut i trafiken och liknande).

• Anonym

Superbra mina föräldrar använde det när vi var ute och seglade, på båten och när jag sprang på klippor  Skrattande

• Anonym (sela)

Jag tycker det är helt ok. På 80-talet, när jag växte upp, var det jättevanligt. 

• Anonym

Det var jättebra när mitt ena barn var mellan 2 och 3. Han slet loss sig från handen och tyckte det var en rolig lek att inte stanna när man skrek och sprang efter. Jag hade inte vågat gå ut med barnen om jag inte hade haft selen till honom. Den var utformad som en ryggsäck i form av en apa och jag höll i svansen. Jag vet att folk tittade snett, men jag brydde mig inte, utan gladde mig åt att ha hittat en trygg lösning. 

• lövet2

Mycket bra uppfinning. I bland funkar det liksom inte att låta småttingar springa fritt ...

• Zayco

Jaha så det här är ingen nyhet för er med andra ord, jag som är efter då

Svar på tråden Vad anser du om koppel och sele på barn?