• twins1102

ni som gick upp mycket under grav

hej efter att ha läst mängder av trådar om viktuppgång vid grav så börjar jag undra om det är mer ovanligt att gå upp mycket än lite, tycker att var och varann bar går upp 0-10 kilo är det fler som har märkt denna trend ? själv gick jag upp 34 i min första grav dok var det tvillingar , och är gravid nu i v. 28 och har gott upp 14-15 kilo finns det någon som har gått upp ungefär som jag ??

• Svar på tråden ni som gick upp mycket under grav
  • Jessica S

Hej, jag har 5 barn

Barn 1: 13 kg
    Barn 2: 24 kg
    Barn 3: 22 kg
    Barn 4: 31 kg
    Barn 5: 27 kg

Jag har efter varje graviditet tappat alla kilon utan att gå på någon diet.. Och det har tagit mellan 1-4 mån.

• Venne

Jag gick upp typ 28kg och det var bara en unge där inne  

• micksaan

Graviditet 1: 35 kg upp, hade gått ner 32 kg då jag blev gravid igen när dottern var 1 år och 3 mån.

Graviditet 2: 35 kg. Idag ganska precis 1 år senare har jag bara gått ner 16 kg så en hel del att jobba på nu!

• aj 378

Jag är i v 21 på torsdag och har gått upp 11kg redan :(

• a dream within a dream

Graviditet 1 gick jag upp minst 50 kg, vägde mig ej de sista två veckorna. (Jag vet det är sjukt mycket) Jag är dock 177 och vägde då 58 kg innan graviditeten. Denna graviditet (2) har jag gått upp 41 kg hittills, är nu i vecka 30+1 denna gång började jag på 64 kg. Jag är och var då väldigt vätskefylld. Vid graviditet 1 gick jag ned 25 under de första två veckorna och resterande 25 kg droppade innan 6 månader fr förlossningen hade fortskridit. Jag hoppas på samma tur denna gång! men alla andra jag känner ökar som mest 10 kg. Mina kusiner däremot har ökat 30-40 kg - antar det ligger i generna - vi skyller på farmor

• a dream within a dream

Tillägg, jag gick inte på någon diet eller dylikt endast amning och nån promenad i veckan (hade så ont i ryggen samt fogarna det första halvåret)

• twins1102

gud va skönt att höra att jag inte är den ända som går upp mycket i vikt.  värkar som de flästa inte har haft något problem att få bort dessa kilon ,själv gick jag ner 33 av mina 34 under 1 1/2 år . blir lite orolig att det ska sluta på samma siffra denna gång och det är bara en denna gång . är det några fler som tycker att detta med att gå upp mycket är psykiskt jobbigt och att man  får höra att det är ens eget fel att man går upp mycket?

• flamsmaja

Med första gick jag upp ca 32 kg. Hade gått ner allt på 4 månader efter.

Med andra gick jag upp 18 kg. Gick ner allt och några kg till på 4 månader efter.

Väntar nu tredje och är i v 36+4 och har gått upp ca 25 kg.

• Anki87

Är i v 26 och ligger på ca 20 plus.. Börjar bli orolig vad slut siffran blir ;) väntar första barnet..

Svar på tråden ni som gick upp mycket under grav