ni som gick upp mycket under grav
TS: Jag var faktiskt precis på väg att lägga in en fråga i en av de andra trådarna där folk gick upp typ 5 kilo under en hel graviditet (varav en av dem tex. var en sprinkig liten tjej till att börja med ) hur det kom sig att bara folk som gått upp långt under medel svarade på den tråden. Är det liksom "bättre" att gå upp under genomsnittet? Så vitt jag vet väger en graviditet i sig (barn, vävnad och vätska runt, fettdepåer) i snitt 13 kilo, så vart tusan får barnet det som behövs om man gått upp ett kilo i v. 34?! Fast det verkar ju gått bra för alla i den tråden, så jag får bara inte ihop det...
Nåväl, lyckligtvis ställde jag inte frågan för hur snällt jag än hade frågat hade jag nog blivit lynchad.
Jag gick i alla fall upp 30 kilo med förra, och det var jobbigt för knän och fötter så jag vill helst skona min stackars ömmande kropp lite denna gång. Runt 20 max, tack. Nu är jag i v.15 och har gått upp 6 kg så det går ju sådär skulle jag säga... Jag tror att jag, förutom evig hunger, har en tendens att samla på mig vatten. Jag är redan rätt svullen.
Bland mina vänner har de flesta gått upp 10-25 kg per graviditet, och gått ner alla kilon sen.