• Anonym (lust ?????)

lustlös pga antidepressiv medicin .. hjälp ??

Äter citalopram 40 mg och har verkligen NOLL lust till sex .... Jag vill men lusten finns inte där Några tips ? Eller kan man få hjälp av läkare på nåt vis ???

• Svar på tråden lustlös pga antidepressiv medicin .. hjälp ??
  • Elin 885

en väldigt vanlig biverkan, *suck*

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym (lust ?????)

Jo jag vet det Men måste ju finnas nåt att göra åt det ?? Man ska väl inte behöva välja mellan att vara kåt och må skit eller må bra med noll lust :-S

• Anonym (lust ?????)

Vad jag vet har de flesta antidepressiva mediciner samma biverkningar... Eller har jag fel ??

• Anonym

Samma här. Och kan inte få orgasm inte ens när jag försöker själv.

• Anonym (A)

När jag åt dem, och andra antidepressiva, tappade jag lusten i början men efter ett par månader brukade den komma tillbaka igen. Så vänta ett tag och se om det inte ger med sig. Hjälpte även att pilla på varandra även om jag inte var jättesigen från början så kom jag igång efter ett tag ändå....lite mer trögstartad liksom

• Anonym (Arnold)
    Anonym (lust ?????) skrev 2013-03-26 21:58:19 följande:
    Vad jag vet har de flesta antidepressiva mediciner samma biverkningar... Eller har jag fel ??

Kan möjligtvis bli bättre om du på något sätt ökar dopamin och noradrenalin nivån i hjärnan.
  • Lindsey Egot the only one

Alla dessa mediciner tar bort sexlusten tyvärr.

• Anonym (Arnold)
    LindaEfraim skrev 2013-03-26 23:50:00 följande:
    Alla dessa mediciner tar bort sexlusten tyvärr.

serotonin kan ha den effekten ja
  • Lindsey Egot the only one

Arnold

De som jag känner som har antidepressiva mediciner säger att sexlusten är som bortblåst. Själv har jag testat saroten, cymbalta och atarax och de är rena självmordsmedicinen. Jag fick så sjuka tankar av dom så jag blev rädd för mig själv och fick sluta testa, sluta och tillslut sket jag i dom. Tog dom iof mot smärta och inte depression.

Svar på tråden lustlös pga antidepressiv medicin .. hjälp ??