• Rådjur

Ny tatuering + jobb!

Hur gör ni tatuerade människor när ni skaffat en ny tatuering och måste jobba ?
    Blir det inte drygt, smetigt, ömt osv att täcka den med kläder ? :// 

Hur funkar det ? 

Ska själv tatuera mig rätt stort på ett ställe - som täcks med kläder på mitt jobb. Jag har dock möjlighet att vara ledig när jag vill eftersom jag bara extrajobbar, så jag tror jag ska vara ledig under den jobbigaste läkningsfasen. 

Vore dock intressant att höra hur ni andra gör!          
  • Svar på tråden Ny tatuering + jobb!
  • vesslan12

Dom första dagarna när den är som fuktigast så smörjer jag den med ett tjockt lager och sen har på plast i några timmar så det inte blir så kladdigt. Men det är ju inte bra att ha den inplastad heller så det gör jag bara i nödfall de första dagarna om jag måste, är ju bara dom första dagarna det blir som kladdigast. Sen smörjer jag och har kläder över och så får det vara lite kladd och bön tills det läker :)

• sys

Jag har en tub Helosan eller Bepanten i väskan/fickan, så smörjer jag när jag går på toaletten (man måste ju inte smörja konstant, bara se till att hålla tatueringen fuktig). Använd kläder som du inte är så rädd om (om det går) och tänk på hur du rör dig så att det inte gör ont (om du är känslig). Lycka till!!

we begin our lives when we die
  • Petrol

jag plastar när jag jobbar då det är en rätt skitig arbetsplats, tvättar händerna och smörjer på lunchen och plastar sen om tills jag kommit hem. Easy peasy:)

• SamsonS

Gör inget speciellt mer än smörjer när jag har tid :) aldrig upplevt att det varit kladdigt, förutom salvan då, mer än samma dag som den är gjord. Ömt är det ju men inget jag har haft besvär av på jobbet :)

• Lijkan

Använd aldrig plast på tatueringen förutom första dygnet efter du gjort den! Och inte helosan heller! Utan använd bebanthen. Ta inte mer salva än du behöver, den är otroligt dryg. Smörj in när du känner att det stramar lite, eller börjar se torr ut. Brukar vara ca var 3:e timme.. Du kan ha vanliga kläder, se bara till så att det inte sitter för tight mot, använd gärna kläder av bomull första tiden.

Svar på tråden Ny tatuering + jobb!