Borderline
Verkar som tråden dött lite? Synd för jag tyckte fanns mycket intressant att läsa. Att det kommer in personer som stör i trådar får man tyvärr leva med och specielt i trådar där man kan uppröra känslor. Jag vill tacka alla som bidragit och även fått mig att läsa hela tråden idag. Som anhörig under lång tid i ett förhållande har jag iallafall lärt mig en sak och det är att man aldrig blir fullärd på hur man skall bete sig och tackla olika situationer. Jag tycker det finns mycket bra "tips" och erfareheter i denna tråd. När det gäller just relationen säger jag som många andra att det varit fantastiska år av kärlek på alla plan men även en stor baksida som med åren kan få den mest tålmodige att vackla. Detta har hänt mig under detta året som varit mer ansträngande än andra. Detta i sin tur beror nog inte enbart på min parner utan på att jag blivit äldre och inte "tål" lika mycket. Jag är mycket ledsen för detta och vet inte riktigt idag hur framtiden kommer se ut. Givetvis älskar jag min kvinna lika mycket efter dessa xx-år men ser samtidigt att hon tappar allt mer i minne, stabilitet, handlig vilket kan ha sin förklaring i något som benämns kognetiva funktiosnedsättningar. Vet ej om detta stämmer men det är iallafall något som passar in på henne det senaste året. IOM detta har situationen blivit svårare på många plan framför allt att kunna ta sig ur olka svackor. Terapin ger inte lika mycket som tidigare vilket kan ha med att göra koncentrationsproblem. Jut nu ser det lite mörkt ut och vet inte riktig hur jag skall kunna stötta. SOm jag vet har hon ingen medicinering(vill inte) idag vilket hon haft tidigare. Mvh