Anonym (TS) skrev 2013-10-23 14:29:10 följande:
BD ADHD: Jag är även bipolär affektiv, därför tar jag stämningsstabiliserare Lamotrigin heter den.
Jag tar Voxra (antidepp) Propavan (insomningstablett) Lamotrigin (stämningsstabiliserare) och Stesolid (lugnande) den tar jag så sällan jag bara klarar av, det är ju beroendeframkallande och jag vill inte fastna i det.
okej.
Anonym (TS) skrev 2013-10-23 14:29:32 följande:
Just det, ja jag har barn...3stycken
Mysigt, får du ihop vardagen bra? Märker dina barn något eller mycket av din sjukdom?
Helia skrev 2013-10-23 17:52:05 följande:
Jag har borderline och ADHD, har 3 barn och bor tillsammans med pappan. Idag började jag med Ritalin och Lamotrigin igen efter uppehåll under sista graviditeten och amningen.
Känner att jag har spårat ur ordentligt igen och jag längtar efter effekten av medicinen.
Jag är nog världens jobbigaste och elakaste människa när jag är som jag är nu och jag isolerar mig mycket. Har dock haft ett uppsving några dagar så jag håller på att måla mitt vita vitrinskåp ännu vitare
Fyller 30 år på fredag och det känns sådär, jobbigt att ha kalas men kul att göra tårtorna. Sen har jag sökt till universitetet till våren och hoppas att jag kommer in. Och att jag kommer klara av 3 års studier, har i alla fall klarat 1 år på komvux.
Skönt att jag hittat den här tråden att skriva i. Man behöver verkligen ventilera ibland.
Vad skön att Ritalinet funkar.. Själv blir jag hög och glad, för att 2-3 timmar senare vilja ta livet av mig.. :/
Vad roligt med studier. Vad skall du läsa? :) Kommer gå jättebra!
Anonym (Misstänker) skrev 2013-10-24 10:33:22 följande:
Jag var på mitt andra samtal på psykiatrin imorse. Gick väl okej. Har fått två hemuppgifter som jag ska göra till nästa vecka. Han sa att mycket av det jag säger stämmer in på borderline personlighetsstörning och nästa vecka skulle han ta upp kriterierna och se hur mycket som stämmer in.
Vad skötn att det händer saker.
Själv skolkar jag igen.. Ingen energi.. SItter och äter bullar... och två stora koppar kaffe.. varför detta socker hela tiden.. Vill inte bli tjock.. Önskar jag inte hade kräkfobi så jag kunde kräkas upp det.. :/
Har blivit sugen på en bebis.. men vet inte om det är det här BD syndromet det måste hända något och jag vill det skall hända nu.. eller vad det är.
Men funkar inte i livet nu :( Ny pojkvän och vi bråkr jämt, fast han vill ha bebis med. inte råd, sjukskriven, kräkfobin osv.
Samtidigt vill jag inte börja med någon antidepp medicin i fall vi skaffar barn innom något år. Då jag åt det sist och min minsta då fick en del problem utav det. och då åt jag 20mg Citalopram bara :(