Inlägg från: Anonym (skruttan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skruttan)

Borderline

Har precis hittat hit...

Har inte fått diagnosen än, men är under utredning. Blir väldigt förvånad om dom kommer fram till något annat än Borderline. Har varit sjukskriven i snart 6 månader...

Äter Venlafaxin och Lamictal. För att sova äter  jag också Propavan och Imovane. Har även Oxascand utskrivet som behovsmedicin. 

• Anonym (skruttan)

Har en riktig skitdag. Fick dessutom min samtalstid avbokad, just idag när jag verkligen behövde den Obestämd Har sån sjuk ångest så att det är helt galet. Oxascand har jag ätit för länge och det ger ingen bra effekt längre. Måste äta 30 mg på samma gång för att det ska ge effekt. Inte alls bra, men vad gör man?! Bättre det än att skära sig känns det som...

• Anonym (skruttan)
    Anonym (TS) skrev 2013-11-15 17:51:35 följande:
    Usch! Det är så jobbigt dessa dagar

Har du något annat som kan vända på din uppmärksamhet bort från den värsta ångesten, kan vara tex. (brukar hjälpa ganska bra på mig) att lyssna på en viss sorts musik, titta på bra filmer, finns ju dessa gratis sajter där det finns mängder Eller något annat?
    Vet att det kan kännas som klena råd men kanske värt att prova... 

Men om medicinen inte funkar kanske du borde få starkare lugnande än Oxascand? Inte för att jag rekommenderar det, men har du pratat med din läkare om andra mediciner?

Hoppas att det har lättat nu, lider med dig eftersom jag vet precis hur det kan vara Gråter

Skickar en cyberkram till dig!!         
    Ska prata med läkaren på onsdag, jag behöver något annat att ta vid behov. Inte dagligen men när det är som värst. Jag hoppas ju att  Lamictal ska börja verka lite snart så jag kanske inte behöver så mycket behovsmedicin..

Kram tillbaka! 
  • Anonym (skruttan)
    MikanM skrev 2013-11-15 23:16:51 följande:
    På youtube tipsar de ju om att ha is i handen när ångesten slår till för att just förhindra att tex skära sig.
    Fortsätt att kämpa allihopa
    Jag fick det tipset av min förra terapeut med, det eller att snärta med ett gummiband mot handleden. Inget av det ger ens i närheten samma känsla som att skära sig tyvärr...
  • Anonym (skruttan)

Fick min Borderlinediagnos idag. Det var ju väntat, men känns ändå tungt. Har dessutom höga indikationer på ytterligare personlighetsstörningar och ev bipolaritet. 

Remiss skickad för DBT. Ni andra som bor i Stockholmsområdet, har ni fått vänta länge på att få DBT?

Svar på tråden Borderline