Inlägg från: Anonym (maskrosbarnet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (maskrosbarnet)

Borderline

min pappa var psykisk sjuk men han brydde sig. Tog ändå det hårt. Det tar på barnen när föräldrarna mår dåligt. Barn visar inte det dom skyddar sina föräldrar. Vilket ska vara tvärtom. Lämna barnen hos någon pålitlig. Mormor farmor kanske, därför för mycket kan göra så att de själv får problem senare.
    Jag hoppas att ni kämpar på!

• Anonym (maskrosbarnet)

Vad menar du med att lämna de till mormor/farmor? Att de ska flytta dit på heltid eller? I mitt fal har jag en 100% närvarande och aktiv pappa som gör det jag inte klarar av, vi hjälps åt. Sen om man är ensamstående och det spårar ur totalt, att de verkligen tar skada bör man be om hjälp i sin föräldraroll, (det borde en del andra föräldra också göra, med ett eller psykisk ohälsa)  det behöver inte betyda att barnen måste flytta bort. Det finns olika hjälp man kan få tex. genom soc. För soc tar inte barnen i de allra flesta fall om man säker hjälp självmant, berättar vad man behöver osv.

Men jag kan ha missuppfattat dig?  

Svar:
    Hej Igen!
    Jag var trött när jag skrev och har inte orkat läsa allt, det är super att du har din man som stöd. Jag talade om min erfarenhet och om andras barns erfarenheter som jag stött på under livet.
    Där vi har blivit lite mer  bort glömda och t.ex. fått ta vuxnas ansvar osv. och jag menade att de dagar saker är som värst så kan det vara skönt att veta att barnen inte behöver se sånt som de egentligen inte borde. Det är ju olika i olika hem. Är inte ute efter att döma, bara lite upplysning om man kan kalla det så.

Svar på tråden Borderline