Borderline
Såg tråden skymta förbi och tänkte läsa men det är något fruktansvärt deprimerande att läsa om era livsöden. Jag lider med er och kan delvis förstå hur ni känner. Mitt enda tips är att gå i terapi. Alla former av personlighetsstörningar som t.ex. borderline är otroligt svåra att få bukt med och det kräver tid. Försök att steg för steg bli ansvarstagande, vuxna och mogna individer. Tillåt er att lyckas. Försök inte att ändra för mycket på en gång. Att ha problem som borderline skulle jag tänka mig är bland de värsta tänkbara diagnoserna vid psykisk ohälsa. Eftersom det samtidigt, bara en bit bort, finns en osynlig linje där man är en härlig, impusliv och intensiv, passionerad och lidelsefull konstnärssjäl. En individ med ett inneboende mörker som intresserar folk. Samtidigt uppfattas man lätt som en manipulativ och egocentrisk jävel. Jag hoppas så innerligt att ni alla hittar rätt i livet och finner något sätt att ha en acceptabel livskvalitet. Men gör er själva den tjänsten att ni tar er i kragen, om ni har någon, släpar er själva till terapi och börjar bygga upp er själva. För visst kan man leva med borderline men som många av er vet är det inget önskvärt. Tomheten och ensamheten när hela världen dömer ut en, all ångest när man i sina klara stunder inser att man har lyckats köra alla relationer i botten och den paranoia som ständigt maler, maler, maler. Är jag ett geni eller galen? Är jag den enda som förstår hur fruktansvärd världen och speciellt jag är? Nej. Håll hårt i någon ni älskar. Vem/vad som helst. Lova er själva att ni ska komma ut från den tomheten som fyllt ut era bröstkorgar under alla år. Sök hjälp. Ingen klarar allt själv. Jag önskar er en god jul och ett gott nytt år. Förhoppningsvis ett år av förändring till det bättre.