Borderline
Snubblade över den här tråden och har läst nästan hela. Har en syster som jag ett tag nu misstänkt skulle kunna ha borderline. Hon har så länge jag kan minnas aldrig mått bra. Anorexi, hetsätning, överträning, byter mellan olika jobb och utbildningar hela tiden, klarar inte vara ensam, hat/kärlek till sin mamma, tycker själv att hon är värdelös och ful (vilket hon inte är), har varit inlagd på psyk, gått hos flera psykologer, fått testa olika mediciner för att må bättre, osv. Jag har inte längre så mycket eller nära kontakt med henne, för jag upplever henne så krävande, självcentrerad och manipulativ, men tänker på henne ofta. Har i olika omgångar försökt prata med henne, men känner mest att hon sätter upp en fasad. Hon bor en bra bit från mig och jag tycker det är ännu svårare att hålla kontakt över telefon. Har ni något tips på hur jag kan hjälpa henne må bättre? Helst utan att hon får mig att må dåligt... Önskar att jag kunde få henne att ta den hjälp som hon erbjuds, men vet inte riktigt hur?