Borderline
Som borderlineperson vill man till varje pris undvika separationer, de (förlåt generaliseringen) gör så små ansträngningar de kan för att hålla sina relationer kvar. Kan lova stora saker och förändringar men det är först vid tillfrisknande som förändringarna faktiskt kan hända. Så någonstans i det här behöver du hjälp. Det låter bra med LPT. Din borderlinepartner kommer att hata dig. Den friska personen som finns bakom sjukdomen kommer att vara dig tacksam för evigt även om det inte kommer att yttras i gränslös och evig kärlek.
För din skull hoppas jag att du gör något slutgiltigt. Ingen av er mår bra av att befinna er i den situationen. Gör hemskt ont att läsa allt och jag kan känna igen mig själv i det så mycket. Men för din skull behöver du ett break från det där. För hennes framtids skull behöver hon få ett slut på det. Allt får bli en långsiktig lösning då det inte finns något kortsiktigt som gör saken bättre direkt. Men jag tror att det är mer eller mindre meningslöst att försöka att lösa det själv med någon som har en borderlinestörning som påverkar så pass mycket. Ni behöver hjälp.
Var stark en liten stund till!