• MikanM
    Anonym (TS) skrev 2013-09-23 07:07:50 följande:

Jag har under dessa dryga 3år tagit ganska många olika, just nu tar jag stesolid (beroendeframkallande) vid behov, då vid kraftig ångest. Men har även theralen flytande utskriven, det är bara det att min kropp reagerar väldigt starkt på den, jag blir som klubbad säl av de, inom 30min slocknar jag totalt och dagen efter är jag som en zombie. Och då tar jag bara några droppar, så jag försöker undvika theralen. Har även oxascand men tycker inte de ger så bra effekt vid ångest. 

Välkommen till tråden Det var jag som skrev i din tråd, antar att det var du iaf

Vad tar du för mediciner själv?    
    Tack.

Har tagit Oxascand 7,5-22,5 mg ett tag nu,då mina utskrivna 5 mg skulle trappas ut och jag fick 2 kartor 15 mg Oxascand av en kompis.
    Och har Theralen utskrivet både tab och droppar,men ej tagit ut.
    Har även Lergigan och Atarax hemma men inget som jag tar då det ej hjälper.
    Idag är första dagen utan Oxscand,får se hur det går. 
  • MikanM
    Anonym (TS) skrev 2013-09-23 08:39:03 följande:

Var samma för mig med lergigan och atarax..rena rama sockerpiller Hjälpte inget alls. Men alla mediciner har olika effekt på människor.

Är tanken att du ska sluta helt med lugnande?  

Det är tanken från läkaren för länge sedan,men jag har ju haft ett eget förråd som nu är slut,så vi får se hur det går....
  • MikanM
    Anonym (Fd anonym IPS) skrev 2013-09-23 11:20:44 följande:
    Varför går du så hårt på Benzo? Det är skitsvårt att bli ren från.

Jag äter 225 mg Venlafaxin dagligen, samt Atarax vid behov - men den är skitdålig för mig. Oxascand funkar utmärkt men det skriver de inte ut  

För att de känns som min snuttefilt just nu
    Men nu är de slut så jag får se hur det blir nu...
  • MikanM
    Anonym (TS) skrev 2013-09-24 06:54:35 följande:

Ok, hur gick gårdagen utan de?

Jag tar mina stesolid sällan, då jag verkligen inte vill hamna i ett beroende med de, så högst 1gång/veckan.

Hoppas du kan komma ur det.   

Gick ok igår, är skakig idag.

Idag hade jag behövt dem då jag ska på möte på jobbet och få en skriftlig varning för 3 dagars otillåten frånvaro som det så fint heter.
    (Missade att jag skulle jobba en dag då jag tittat fel på schemat och 2 dagar utan sjukintyg)

Håller på och jagar läkaren för att få en remiss till KS och borderlineenheten.

Håller på att helrenovera min mun och drog innan sommaren ut mina 4 framtänder,har protes där nu och saknar fler tänder på sidorna där jag ska få broar.

Känns som det är lite mycket nu.....
    Skulle behöva något lungnande nu  
  • MikanM

Hej!
    Någon som vet några bra länkar eller annan bra info som är lätt att förstå om borderline.
    Dels till mig själv ,men även maken och tonårsbarnen.

Tack på förhand

• MikanM

Är det någon som har gått på DBT på Borderlineenheten på Karolinska sjukhuset i Solna so kan tala om vad de tyckte om det eller hur det fungerade från att de fick er remiss??

• MikanM

Har fått min remiss godkänd på Borderlineenheten på KS och fått en tid den 18/10,JIPIEEEE ð???ð???!!!!

• MikanM
    Anonym (Hittat hem) skrev 2013-10-07 12:34:21 följande:
    Är också livrädd för att det ska bli nåt knas med sonen om jag är helt ärlig. Tänk om nån tror att jag är helknäpp och kontaktar socialtjänsten??? Det är en rädsla jag har.
    Jag gör ju inget som liksom skadar honom. Han är anledningen till att jag går upp om morgnarna... men har hört så många skräckhistorier om att barn blir omhändertagna hur lätt som helst. Eller så inbillar jag mig...
    Är ensam med min son också. Ingen närvarande pappa.....

Jag kan också känna den där rädslan och jag bor ändå ihop med mina barns pappa
    Tycker det är sånt stigma på att må dåligt psykiskt.
    Man ska liksom tala tyst om sånt verkar folk tycka,jag talar om för alla jag känner vad jag nu misstänker att jag har.
    Jag tycker att ju mer det kommer fram i ljuset destomer hjälp kan man få.

Hon på af kanske kan hjälpa dig till rätt kontakt.

Kämpa på
  • MikanM

Vad tar ni mot er ångest ?
    Min ångest har aldrig varit så här illa och den är konstant ð???

Svar på tråden Borderline