Anonym (Hmm) skrev 2014-05-20 00:01:25 följande:
Här har ni ytterligare en med borderline som jag fått veta för snart 4 år sen av en psykolog som gav mig diagnosen och sedan tipsade mig en bra bok om borderline. Det var allt. Enligt psykologen och andra på mottagningen att det inte fanns någon slags terapi eller grupp för mig att gå till, och inte fanns mediciner heller. Däremot om man har bipolär då finns terapi grupper och mediciner etc nämnde de iallafall olika behandlingar.
Jag har trots bara haft samtal med en rad olika psykologer och två kuratorer i många år, men verkar uppenbart att några av er här knaprar piller och går i terapi grupper? Jag har inte hunnit läsa allt igenom denna tråd än. Det känns som om jag har missat... Jag har ingen att prata med någon som har samma problem.
Samma här. Jag har gått i KBT och vanlig terapi i flera år, och äter medicin, men DBT, som är riktat till borderline patienter, det är omöjligt att få. Orsaken är att jag inte verkar självmordsbenägen. Ja. Terapeuten sa helt enkelt att jag har borderline, men inte tillräckligt mycket för att få DBT. Jag har gått hos denna terapeut i flera år. Jag skär mig inte. Men jag har ju exakt alla andra jobbiga symptom.
Barn och familj är jobbigt att tänka på, man är livrädd att inte klara det. Samtidigt kan jag inte vänta länge till då jag är rätt gammal som sagt..... Ni andra, har ni familj? Bor ihop? Barn?