• didderson

Borderline

Hej, jag håller på att gå igenom en utredning på affektiva mottagningen på huddinge sjukhus.. Överläkaren där tror på att jag har borderline ps, mer än han tror på bipolär då mina maniska perioder inte håller i sig tillräckligt länge för hans smak, eller nåt...

Jag har haft återkommande depressioner sedan 12 års ålder, blev våldtagen vid 15 vilket inte riktigt hjälpte nånting såklart. Var i kontakt med BUP första gången när jag var 13 då jag började självskada, vilket jag fortfarande gör tyvärr.

Är nu snart 23 år och mäkta trött på det här. Ska försöka bli sjukskriven och ha mer läkar/psykiater kontakt då jag har mer och mer återkommande suicidtankar.

Är gift med en äldre man och har två bonussöner på 8 och 9 år.

• didderson

Hej allihop, var ett tag sen man skrev här..

Blev "utkastad" från affektiva mottagningen förra månaden och väntar nu på tid hos öppenpsyk. 
    Kul att bli övergiven i vanlig ordning. Har tid hos öppenpsyk på fredag (17'e) så är nu mellan mottagningar vilket ju betyder att ingen mottagning anser att jag tillhör dom. 

Kul.

Det ända roliga som hänt är att jag gått och blivit gravid! Det gör att jag mår bättre faktiskt, även om ångesten kvarstår.

Svar på tråden Borderline