Anonym (***) skrev 2013-05-07 02:42:50 följande:
Kan inte sova........ så jag klistrar in ett mail jag skickade till min bästa vän igår.....
Du vet ju att jag typ älskar dr phil. Jag har väntat sååååå länge på att han någon gång ska ta upp borderline efterssom han så ofta pratar om diagnoser hit och dit.
Idag gjorde han det!!!!! I över halva programmet pratade han med ett gift par som hade problem i relationen.
Problemen utgick från att mannen var aggressiv mot både henne och hennes tonårsdotter.
Men dr phil pratade mkt även med dottern och framförallt mamman såklart. Hon verkade helt oskyldig, men jag fick ändå lite "känna igen mig" känslor i det hon sa.
Till slut säger han till mannen - du behöver terapi för att hantera dina aggressionsutbrott
Till kvinnan säger han: jag kan inte ställa diagnos såhär lättvindigt, men jag är så gott som övertygad om att du har en diagnos som heter borderline..... vet du vad det är?
kvinnan: nej, aldrig hört talas om
Dr Phil: Det är en diagnos som i det stora hela handlar om att man har svårt i relationer och att allt omkring en oftast blir till kaos.
Man förstår inte själv varför man "sabbar" allt och man försöker göra bättre nästa gång. Man är också extremt impulsiv och handlar ofta utan att tänka efter före.
Man försätter sig i situationer som är skadliga för sig själv och ibland även för andra, detta för att man inte förstår bättre själv men också för att man nedvärderar sig själv så mycket och inte bryr sig om vad som händer mot en själv.
Han avslutade med att säga:
Vilken kanal och vilken tid???????????
Jag vill verkligen se det avsnittet. Älskar också Dr Phil men har nästan aldrig tid att titta.