Anonym (TS) skrev 2014-01-08 07:04:58 följande:
Ja impulsivitet är ju väldigt vanligt för oss med borderline som du vet
Sen tror jag själv att varför du kanske gör många förändringar hos dig själv på olika sätt, kan ha med självkänsla att göra? Vad tror du? Kan vara helt fel tänkt av mig.
Det med shopping känner jag väl igen mig i, gör det mycket kring jobbig långvarig ångest istället för att fråga mig själv varför har jag ångest.
Hittade denna bild som jag verkligen borde börja använda mig av vid ångest, tycker den beskriver väldigt bra hur vi borde tänka vid ångest. Någon som använder sig av detta eller liknande?
Jag vet inte om det har med självkänslan att göra. Har ett stort komplex (tänker inte ens nämna vad, men kan säga att de allra flesta hade mått dåligt över det) men annars trivs jag ganska bra med mig själv. Är lite olika ibland kan jag sitta och beundra mig i spegeln skitlänge och andra dagar vill jag inte ens se mig. Men i det stora hela trivs jag ändå, är inte rädd för att visa mig naken eller utan smink och sånt. När jag var yngre tyckte jag att jag var världens fulaste, ville inte se mig själv i spegeln mer än nödvändigt. Lutade mig så jag inte såg mig i speglarna i bilen.
Har shoppat igen, via nätet såklart.. Typ ett och ett halvt tusen på smink, accessoarer och hårprodukter. Funkar ju inte i längden, kommer ha skitdyr hyra på min nya lägenhet och hade tänkt köpa en ny soffa och tv. Mamma och pappa skulle betala en säng åt mig, men blir nog inte så eftersom de betalade alla mina räkningar förra månaden (glömde mina bankgrejer) och vill inte ha tillbaka något för det.
Jag har i alla fall gjort slut med killen. Är hur stolt som helst över att jag gjorde det och att det var jag som lämnade honom och att han fortfarande verkar vilja ha mig. Och framförallt för att jag inte saknar honom speciellt mycket och har en ny kille på G. Han verkar vettig och vi har mycket gemensamt men vill inte skynda fram något. Det var såklart ledsamt att bryta upp med killen, grät rätt mycket sista dagen vi var med varandra och fick ta ångestdämpande kvällen innan jag skulle åka. Trodde att jag skulle sakna ihjäl mig och komma tillbaka lika fort. Han vill träffas nästa helg en sista gång, jag sa att jag ska tänka på det men jag kommer säga nej. Han ringde varje dag, han sa till och med "heeej baby" en gång och verkade inte fatta vad jag menade med att vi bara ska vara vänner.. Men i förrgår när han ringde sa jag att jag behövde lite andrum men skulle ringa en annan dag, kanske ringer efter helgen. Det är skönt att det är över.
Jobbar heltid just nu, är första veckan och hittills känns det skönt att ha något att göra och rutiner. Och pengar!! :)