Inlägg från: Anonym (Rosalisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rosalisa)

Varför firar ni påsk era hycklare???

Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Ni vräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira

• Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???
  • Anonym (Rosalisa)
    lykantrophona skrev 2013-03-27 20:58:50 följande:
    Jag är hedning och firar inte påsk (okej, jag får faktiskt påskägg varesig jag vill eller inte), bland annat med respekt för kristna. Däremot firar jag gärna vårblot.

Kan kristna ge oss hedningar tillbaka julen då?

Sen bör man minnas att de flesta som firar påsk firar den pga våren. Iofs inte så praktiskt, eftersom påsken flyttar runt i förhållande till solkalendern, och vädret därmed varierar kraftigt. Men de flesta kristna högtider är ju just blandningar med gamla hedniska: påsken har fått starka inslag av Eostre/Ostara-månaden och andra hedniska vårfiranden.

I ärlighetens namn: vad har ägg och harar med Jesus att göra?
    Ja det undrar jag också harar och ägg har inget med  Jesus att göra! Om du vill fira hedning tradition-varsågod
  • Anonym (Rosalisa)
    Älska mer skrev 2013-03-27 20:56:55 följande:
    Öh....jag som e nykterist o kommer att jobba hela påskhelgen,vad e jag då?
    O inte kommer jag att äta godis just denna helgen heller.Hm...blir svårt o stoppa in mig i ett fack.
    Å jag har då aldrig sett någon påskhare i baren.
    Det är nog bara du. Cool 
    Nykterhet är bra!
  • Anonym (Rosalisa)

Ni snyltar er in på den kristna traditionen bara för att få vara lediga och julen den ska vi inte tala om vilket kommersiellt jippo ni gjort av den

• Anonym (Rosalisa)
    Anonym (c) skrev 2013-03-28 22:09:31 följande:
    åh herregud  ts, gå o lägg dig bakom en sten där du hör hemma....
    Den stenen kan du själv gå och lägga dig bakom
  • Anonym (Rosalisa)
    Anonym skrev 2013-03-29 09:26:30 följande:

Jobbigt att vara så okunnig va...? Det blev llite pinsamt för dig det här, tur att du är anonym.
    Jasså ? Och vad är det som är så pinsamt då? Det får stå för dig själv .Du är ju anonym du med.
  • Anonym (Rosalisa)
    Trailer trash TT skrev 2013-03-29 09:27:45 följande:
    Själv ska jag vara så okristlig man bara kan nu när det är långfredag.Först gymmet,sen spela datorspel,lyssna på dödsmetal och äta pizza  *rap*
    Det gör du rätt i ,istället för att hyckla och låtsas att Jesus betyder något.
Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???