• Ojsan

Varför firar ni påsk era hycklare???

Därför att jag hyllar påskharen och vill äta godis!!

• Ojsan
    ex ungue leonem skrev 2013-03-27 21:06:59 följande:

Åt inte Jesus ägg då?
    det gjorde han säkert, han tyckte säkert om godis också, för att inte tala om att han gillade vin!
  • Ojsan
    Uffesson skrev 2013-03-27 21:59:36 följande:
    Menar det. Jesus kalasade ju på vin!
    Ja han drack vin, gillade god mat och kvinnor!
  • Ojsan
    Anonym (Rosalisa) skrev 2013-03-27 20:52:28 följande:
    Varför firar ni som inte är kristna påsk? Ni sitter där och nubbar på Jesu bekostnad utan att bry er ett dugg om hur han led på korset.Nivräker i er gotter och låter ungarna proppa i sig godis.Vet era barn över huvudtaget varför man firar påsk? Nu menar jag inte bara för att påskharen ska komma med godis till baren och ni ska få en suparhelg??Nej ni borde arbeta istället och låta oss kristna fira jesu uppståndelse på den tredje dagen utan baksmälla Hyckarev är ni som firar påsk utan att veta vad man ska fira
    En sak jag alltid undrar över är vad gjorde Jesus under de 3 dagarna då han var återuppstånden innan han åkte till himlen? Kan du svara på det?
  • Ojsan
    La Lola skrev 2013-03-27 22:22:35 följande:
    Han tycks ha varit rätt poppis bland män också.
    ja det kan jag tänka mig, det var ju trendigt under den tidseran
  • Ojsan
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-03-27 22:50:44 följande:
    För övrigt firar man väl påsk för att påskbocken brändes på bål under någon slags skattskrivning i Mecka, det är därför den har en vit klädedräkt och röd luva, för att symbolisera blodet. De fyra armarna symboliserar det eviga livshjulet och den sjuarmade ljusstaken symboliserar dvärgarna som hade hand om hönsen, det är därför man äter påskägg. Anledningen till att man äter godis är för att de tre vise männen kom med det när Buddha föddes. Äpplen är goda också och äts för att Buddha fick ett i huvudet och kom fram till evolutionsteorin.

Det intressanta med religion är att allt hänger samman!
    Jag tycker även att det är intressant att  historien om Jesus är en kopia av Horus
Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???