• Siilje

Varför firar ni påsk era hycklare???

Det är ju samma med alla högtider. Som julen. Den firar dom flesta svenskar även okristna. Jag känner icke troende muslimer som inte lever muslimsk ( efter deras levnadssätt) men som firar muslimska högtider. Fått som förklarat att det är som att vi firar ju alla jul. Dessa muslimer brukar även fira lite minijul bara med sina barn så att dom också får julklappar o lite jul att prata om i skolan dom med.Dom är ju inte kristna. Vad vi än väljer att tro så lever ju dom flesta svenska med våra traditioner. Sedan har ju inte påskäggen o haren något med Jesus att göra. Men du som kristen, välkomnade inte Jesus alla? Måste du tro för att få vara med? Jesus hade lett åt alla påskkärringar. Han välkomnade barnen. Tror inte du måste tro för att vars välkommen hos gud. Det är bara trams, till för att ge kyrkan makt. För att kyrkan skall få makt. Citat så som i himmelen. - Kasta synd med den ena handen för att ge förlåtelse med den andra. gud förlåter icke för han har icke fördömt.

Jag är troende. Jag tror på

• Siilje

Det jag vill, men jag är inte kristen för det. Jag vet att Jesus fanns. Jag tycker om att titta på påskbrasa etc. Om det finns en gud. Så tror jag han hade välkomnat alla. Vet du ts att det även fanns inom kristendomen modersanhängare. Gud fader o gud moder.Att det talas om att kristendomen o skrifterna sopade modern under mattan för att det bara var en man som skulle tillbedjas. Vad jag menar

är bibeln som är skriven av människohand kanske inte är samma sak som gud? Hur kan du vara så säker då bibeln är nedskriven långt efter den talats från mun till mun och dessutom under en tid då man talade mycket i liknelser att Jesus inte menade att han är guds barn och att vi alla är guds barn. Älskade som hans barn, vare sig vi tror eller ej? målandes på ägg eller ej

Jag kan inte kalla mig kristen. Vill tro på en gud. Påsk jul o nyår är ändock mina traditioner.

Man måste inte leva som kristen eller ,enligt bibeln för det.

Svar på tråden Varför firar ni påsk era hycklare???