• Cocolino

Flyttat "hem" och ångrat sig?

cshell skrev 2013-05-16 19:52:19 följande:
    Wow! Det var intressant läsning. Jag är nämligen australienare som har bott i sverige i 10 år. Jag trivs jättebra här, har ett bra jobb, bra livskvalitet (tycker om vintern och skogen för det mesta), samt tycker det är bra med allt föräldrarledighet, tillgång till billig dagis mm. Samtidig längtar jag hem till familj och kompisarna som jag har haft bra kontakt med under alla dessa år. Men jag undrar precis samma sak som er, kommer jag tycker det är försämrad livskvalitet 'hemma' i australien?  Det som jag älskar med sverige är jag kan ha ett bra jobb i en mindre stad, bor ute på landet eller nära till skogen och springa eller cyklar ute i naturen hela tiden. I Australien måste jag bor i en storstad för att ha ett bra jobb och köra 1 timmer utifrån staden för att 'friluftsa' på något sätt.

Hoppas att det ge lite perspektiv på det hela! Och lycka till med vad ni bestämmer er! 
    Jag tror som du, att de flesta människor (inkl mig själv!) oftast tror att gräset är grönare pa andra sidan. Ar man "borta" längtar man hem, och är man hemma längtar man bort. Det ar saker som irriterar mig ofantligt här (i Frankrike) men inget är väl perfekt nagonstans. Man far försöka göra sig själv lycklig här och nu, det tror jag är det enda som funkar. Sen, det som jag saknar är familj och vänner. Nu bor tyvärr min familj spridd över världen, men där vi bor nu är iaf min mans familj nära. även om vi flyttade till Sverige skulle inte alla vi älskar bo just där, sa man far bara gilla läget. Har man en gang flyttat iväg förändras allt, men det inser man väl inte just när man är ung och gör det!! 
Svar på tråden Flyttat "hem" och ångrat sig?