• Anonym

Varför kan inte män förstå!!??

Nu är jag en kvinna därför refererar jag till män i denna fråga då jag enbart har erfarenhet av män sexuellt. Varför hör man gång på gång att mannen har mer sexlust än kvinnan!!?? och att detta påverkar förhållandet som så att båda blir olyckliga i slutändan!!?? Varför ställer män så höga sex krav!!?? Vi eller många av oss kvinnor har sääääkert kännt någon gång i vårt liv att -han enbart vill ha mig när det handlar om sex!!?? eller? Varför gos och kärlek men när man visar att man inte vill ha SEX så slutar goset!!?? Män har i allmännhet svårt (tycker jag) att uppvakta en kvinna UTAN förväntan/krav på sex!!! Förstår inte ni män att en kvinna vill känna sig älskad för den den är och inte för sexet!!?? förstår inte ni män att less is more!!?? Uppvakta utan krav /förväntan på sex.....inte ens antyda till er kvinna att ni vill ha sex....kanske om ni märker att kvinnan skulle vilja-ge enbart henne-få henna att känna sig som nr 1!!.... Jag lever idag i ett mycket lyckligt förhållande och ska gifta mig...allt funkar super...jag kan dock känna detta ovan stundvis trots att vi har ett vuxet förhållande och en vuxen approach till sex........varför!!?? Jag ser mååånga inlägg från män där han vill ha hjälp-varför vill hon inte..bla bla bla.....jag ser många inlägg där kvinnor mår dåligt och känner sig otillräckliga för mannen kräver så mycket sex!!! Jag tycker synd om alla dessa män och kvinnor....snälla se det för vad det är....allt blir till vad man gör det till.....män vill ni ha mer sex...tänk---less is more!!! Ville bara skriva av mig lite...jag veeeet hur jävla frustrerande sådan här är och OFTAST handlar det om kommunikationsmissar... Lycka till därute....

• Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??
  • Anonym

Trevligt att få igång lite prat om detta ;) Det jag refererar till är de som HAR problem med sexlivet...och om man har det så finns det åtgärder att göra. Exempelvis om en man inte får tillräckligt med sex-att kvinnan tappat intresset-tänk då less is more...enbart för att få igång sexlivet igen. Sen är jag ABSOLUT för snabbisar.....helt underbart och kravlöst......menar inte att en kvinna ständigt behöver gos och extra uppvaktning......men om det nu är så att sexlivet är drabbat och kvinnan inte vill längre-uppvakta...!!! Jag läste ett inlägg om ifall man kan vara otrogen ifall kvinnan eller mannen inte vill ha sex mer än en gång varannan månad-detta inlägg satte igång mig lite........varför när man ha problem med sexlivet luta sig tillbaka och tro att sexlusten hos ex. kvinnan "bara" ska komma tillbaks... Sex SKA vara kravlöst absolut...tycker jag oxå...båda parter ska kunna vara avslappnade och känna sig åtrådda. fortsatt diskussion ;).......

• Anonym
    Anonym (Man) skrev 2013-03-28 10:50:39 följande:
    Jag tror att många män är helt kapabla att förstå sin kvinnas önskan att bli bekräftad genom närhet och ömhet, och hennes starka koppling mellan sex och denna närhet. Men att ha eller få insikt om det, kanske inte löser någonting, ifall deras preferenser och önskemål är olika. Då är frågan snarare hur de förlikar sig med sina olika inställningar till sex.Om kvinnan har lägre lust, och vill få "kravlöst" mys och intimitet, som kanske eller kanske inte leder till sex, kan det bli extremt frusterande för mannen. Han löper då risken att bli avvisad varje gång han kryper upp intill i sängen, håller om henne i TV-soffan, ger henne en massage, eller vad som helst. Hon kan få mysa lite, känna sig trött och oinspirerad, men njuta av närheten. Och sen är hon helnöjd. Men han är det inte. För henne är det helt OK att det inte blev sex. Kanske nästan en lättnad, och myset var ju så härligt. Det räcker bra. Han är kåt och frustrerad. Och hur mycket han än VET att det är så hon vill ha det, blir han inte mindre sugen eller frustrerad för det. Hur blir "less" istället "more", för HONOM, för att han vet att hon slipper bli stressad över sex?Om nu mannen själv inte behöver eller önskar myset i samband med sex, utan hellre efteråt, är frågan ifall han tycker att det är värt att behöva gulla och mysa när han vill ge en invit. Det kan bli nej, och då ska han tycka och uttrycka att det är helt OK. Och han kanske får svårare att gå igång av mys, om han själv är ute efter mer ren eller rå lust?Du kanske inte har sett så mycket uttryck i trådar för att mannen inte förstår vad hans kvinna önskar, utan snarare uttryck för frustration över att önskemålen är så olika? Och att frustrationen blir särskilt smärtsam, eftersom han får kämpa för att komma framåt, medan den med mindre lust inte lider lika mycket av nuläget, och därmed har övertaget?    

Härligt att få igång diskussion tycker jag.....Tyvärr tror jag du missförstått min poäng :/.....som sagt kommunikationssvårigheter... Jag menar inte att det ska vara "normalt" att kvinnan nöjer sig enbart med gos!"!!!!...åhhh. svårt att förstå vad jag menar?? HAR man problem med sexlivet så KAN det vara ett sätt att FÅ IGÅNG kvinnans sexlust............hon kanske törstar efter närhet och goos snarare än sexet.....HON kanske har blivit osidosatt av mannen i detta läget-som då struntat i närheten och istället fokuserat på enbart sexet!!?-kanske.....inte fasen vet jag. Man kan kanske få igång en kvinnas lust genom att ställa mindre krav på sex ett tag för att sedan få igång sexlivet för att sedan få MER sex......LESS IS MORE!!
  • Anonym

Kan bero på falsk marknadsföring också, när man nyligen träffats så brukar de flesta ha ett väl fungerande sexliv.
    Om en part slutar att gilla sex, är det klart att den andre parten känner sig lite lurad.
    Tänk er själva scenen där två möts på krogen.
    Vill du följa med mig hem?
    Nej! Jag är inte så förtjust i sex, jag kan tänka mig barn, men utöver det får du klara dig själv, så ring mig om du vill gifta dig.
    (Jag antar att evolutionen har korrigerat sådan rättframhet  

• Anonym

jo det är väl så........ Vill bara att alla (kvinnor och män) ska ta sig en tankeställare och inte vara så jäkla ego!!! kanske lätt att bli det när man blir frustrerad..... jag tror nog att även kvinnor blir frustrerade......män känner sig åtrodda av sex men jag tror många kvinnor känner sig åtrodda av närhet, uppvaktning och gos....kan nog bli lika där-att kvinnan (eller den som vill ha goos ;)) kan känna sig rejält frustrerad av att inte få något av det heller.....

• Anonym

jag skulle praktiskt kanske kunna leva i ett totalt öppet förhållande. Men jag klarar det inte
    mina känslor säger nej, lika så med snabbisar, jag hinner inte med mentalt eller kroppsligt 

Jag behöver ömhet och är helt klart den kram goa , jag kräver inte trohet utan klarar inte själv utav
    att vara det, det blir totalstopp

Jag tycker mycket handlar om sex utan känslor att det måste vara så, annars är man inte med
    jag förstår behovet, jag har mött många ganska så anonymt genom åren, ändå fungerar inte sex efter tio minuters kontakt för mej

Kvinnor kan ha annan sexualitet biologiskt , annan orsak kan vara uppfostran

• Anonym

nej nej-absolut inte tröttnat ;) och på frågan om jag går på gymnasiet så neeeej,,,jag är 30 plus och har 5 barn och erfarenhet av livets alla sidor vad gäller kärlek-jag har upplevt det mesta både med kvinnor och män. Jag tror att jag blir missförstådd eller väljer en del att helt enkelt "inte titta utanför lådan" :)...eller vara bittra och trångsynta. Jag skrev män men kan lika gärna som någon skrev skrivit kvinnor-absolut håller jag med om. Synd att alla inte kan förstå vad som skrivs-kanske inte gått färdigt gymnasiet ?;) Som någon annan skrev att man måste ju försöka att få tillbaks sin lust-ja absolut men i exemplet jag skrev om så var det just en man som ville vara otrogen just för att kvinnan inte har ng sexlust och han undrade om detta skulle vara okej! :0....ingen tydan på att någon försökt på ngt sätt att uppvakta eller ha mer sex för att få tillbaka sin sexlust. Trevligt att läsa era inlägg.

Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??