Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Varför kan inte män förstå!!??

Anonym skrev 2013-03-28 10:10:55 följande:
    Trevligt att få igång lite prat om detta ;) Det jag refererar till är de som HAR problem med sexlivet...och om man har det så finns det åtgärder att göra. Exempelvis om en man inte får tillräckligt med sex-att kvinnan tappat intresset-tänk då less is more...enbart för att få igång sexlivet igen. Sen är jag ABSOLUT för snabbisar.....helt underbart och kravlöst......menar inte att en kvinna ständigt behöver gos och extra uppvaktning......men om det nu är så att sexlivet är drabbat och kvinnan inte vill längre-uppvakta...!!! Jag läste ett inlägg om ifall man kan vara otrogen ifall kvinnan eller mannen inte vill ha sex mer än en gång varannan månad-detta inlägg satte igång mig lite........varför när man ha problem med sexlivet luta sig tillbaka och tro att sexlusten hos ex. kvinnan "bara" ska komma tillbaks... Sex SKA vara kravlöst absolut...tycker jag oxå...båda parter ska kunna vara avslappnade och känna sig åtrådda. fortsatt diskussion ;).......

Jag tror att många män är helt kapabla att förstå sin kvinnas önskan att bli bekräftad genom närhet och ömhet, och hennes starka koppling mellan sex och denna närhet. Men att ha eller få insikt om det, kanske inte löser någonting, ifall deras preferenser och önskemål är olika. Då är frågan snarare hur de förlikar sig med sina olika inställningar till sex.

Om kvinnan har lägre lust, och vill få "kravlöst" mys och intimitet, som kanske eller kanske inte leder till sex, kan det bli extremt frusterande för mannen. Han löper då risken att bli avvisad varje gång han kryper upp intill i sängen, håller om henne i TV-soffan, ger henne en massage, eller vad som helst. Hon kan få mysa lite, känna sig trött och oinspirerad, men njuta av närheten. Och sen är hon helnöjd. Men han är det inte. För henne är det helt OK att det inte blev sex. Kanske nästan en lättnad, och myset var ju så härligt. Det räcker bra. Han är kåt och frustrerad. Och hur mycket han än VET att det är så hon vill ha det, blir han inte mindre sugen eller frustrerad för det. Hur blir "less" istället "more", för HONOM, för att han vet att hon slipper bli stressad över sex?

Om nu mannen själv inte behöver eller önskar myset i samband med sex, utan hellre efteråt, är frågan ifall han tycker att det är värt att behöva gulla och mysa när han vill ge en invit. Det kan bli nej, och då ska han tycka och uttrycka att det är helt OK. Och han kanske får svårare att gå igång av mys, om han själv är ute efter mer ren eller rå lust?

Du kanske inte har sett så mycket uttryck i trådar för att mannen inte förstår vad hans kvinna önskar, utan snarare uttryck för frustration över att önskemålen är så olika? Och att frustrationen blir särskilt smärtsam, eftersom han får kämpa för att komma framåt, medan den med mindre lust inte lider lika mycket av nuläget, och därmed har övertaget?

Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??