• Tom Araya

Varför kan inte män förstå!!??

Anonym (Trådstartaren)

Om du läser i trådar om lust så ser du att även många kvinnor beskriver sina problem med lusten hos sin partner, så detta är inget enkönat problem.
    Likaså gäller när problemet med låg frekvens av sex beror på annat, som brist på tid och ork, småbarn eller fysiska problem.

Vad det gäller uppvaktning så lever vi i Sverige anno 2013 med tillhörande grad av jämställdhet, vilket borde innebära att kvinnor och män kan ha samma krav på sig själva och sin partner.
  • Tom Araya
    Anonym (älskad) skrev 2013-04-10 13:09:17 följande:
    Ett bra och en ganska basic beskrivning, vilket du även tar höjd för. Men gäller säkert i många förhållanden skulle jag gissa.

Ett bland säkert flera följdproblem som jag själv erfar en del av är att när den som har mer sexuell lust verkligen ger gos, kärlek, smek osv utan att det förväntas sex och gör så en tid utan att det händer något/responsen uteblir, så blir det en vana som den som inte har lika mkt lust vänjer sig vid utan att ha behövt "ge tillbaka". Den som har mer lust driver fortfarande sexet. Tar initiativ i 9 fall av 10 osv.

Frågan är när den andre vaknar och inser att det är gemensamma "problem". När inser den som är i en mindre sexuell fas i sitt liv att det är han/hon som måste ta tag i sig själv och fråga sig själv vad "det beror på". Lusten kommer väldigt sällan till dig själv. Du måste leta själv och lära känna dig själv. Vilja och inställning. Prioritera tillsammans tid, precis som det andra som "måste" göras prioriteras in i livspusslet.
    Så tänker jag med (även om jag nu själv aldrig varit utsatt för problemet med saknad lust hos min partner).

Fysisk närhet finns för mig per automatik om kärlek och attraktion finns och i synnerhet om även lust finns, för jag både visar och får ökad lust genom fysisk närhet, även om jag då drar den lite längre än när jag enbart är ute efter den fysiska närheten utan sex.
Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??