Varför kan inte män förstå!!??
Detta är ju ett skolexempel på problem i förhållanden. Problemet är inte enkönat, och det gäller inte enbart sex. Den ena parten vill ha mer av en sak, och den andra parten vill ha mer av något annat. Men om vi håller oss till exemplet i TS. Den ena parten vill ha mer sex, den andra vill ha mer uppvaktning och gos. Den första parten tycker, självklart skulle jag vilja ge henne gos, smek, blommor och choklad. Bara hon visar att hon älskar mig först, genom att ge mig sex. Den andra parten tycker och känner, självklart skulle jag vilja ha och ge honom massor av sex. Bara han visade att jag betyder något för honom, genom att gosa/smeka/kyssa/kram mig och kanske köpa någon present ibland. Så går tiden, problemet växer sig större och större. Mannens sexlust driver både honom själv och kvinnan till vansinne. Kvinnan otillfredsställda behov av närhet och ömhet, får henne att känna sig deprimerad och osedd. Båda går och väntar på att den andra ska ta första steget. Mannen väntar på att kvinnan ska gå med på sex. Kvinnan går och väntar på att mannen ska uppvakta henne.
Som sagt: bara ett exempel. Det behöver inte gälla man (sex) och kvinna (gos), det kan vara tvärtom. Problemet kan dessutom handla om helt andra saker i förhållandet. Men båda väntar på att ens partner ska ta första steget.