Inlägg från: Anonym (kvartalsmannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kvartalsmannen)

Varför kan inte män förstå!!??

Allt blir lite som "fäll ner toaringen"-problemet. Jag och min fru kissar lika ofta, men ändå vill hon att defaultläget på toaringen ska vara nere. Varför kan det inte vara uppe? (nu bortser jag från det faktum att det ser trevligare ut nere)

Min fru vill inte heller känna sig som ett sexobjekt. Hon vill känna sig som en hel människa. Jag älskar HELA min fru och jag vill ha sex med henne. Vad är problemet?

Jag håller om henne i sängen. Jag reser mig och går ut i hallen och pussar henne när hon kommer hem. Jag frågar aldrig henne vad hon vill ha i födelsedagspresent, jag är uppmärksam och hittar på själv. Jag påpekar inte att katten får fler komplimanger än vad jag får. Jag klagar inte på att jag får lägga 1500 kr mer i månaden på gemensamma utgifter för att hon köper cigaretter, osv...

Ska jag behöva känna mig som en sexgalning för att jag vill ha sex med min fru i snitt en gång i veckan? Ska jag behöva rätta in mig i att hon har lust en gång i kvartalet?

(Nej, hon är inte överlastad av arbete i hemmet. Nej, vi har inte fyra småbarn som hon sköter helt själv. Nej, hon äter inte antidep-med.)

• Anonym (kvartalsmannen)
    Haskel skrev 2013-04-10 12:04:32 följande:
    Detta är ju ett skolexempel på problem i förhållanden. Problemet är inte enkönat, och det gäller inte enbart sex. Den ena parten vill ha mer av en sak, och den andra parten vill ha mer av något annat. Men om vi håller oss till exemplet i TS. Den ena parten vill ha mer sex, den andra vill ha mer uppvaktning och gos. Den första parten tycker, självklart skulle jag vilja ge henne gos, smek, blommor och choklad. Bara hon visar att hon älskar mig först, genom att ge mig sex. Den andra parten tycker och känner, självklart skulle jag vilja ha och ge honom massor av sex. Bara han visade att jag betyder något för honom, genom att gosa/smeka/kyssa/kram mig och kanske köpa någon present ibland. Så går tiden, problemet växer sig större och större. Mannens sexlust driver både honom själv och kvinnan till vansinne. Kvinnan otillfredsställda behov av närhet och ömhet, får henne att känna sig deprimerad och osedd. Båda går och väntar på att den andra ska ta första steget. Mannen väntar på att kvinnan ska gå med på sex. Kvinnan går och väntar på att mannen ska uppvakta henne.

Som sagt: bara ett exempel. Det behöver inte gälla man (sex) och kvinna (gos), det kan vara tvärtom. Problemet kan dessutom handla om helt andra saker i förhållandet. Men båda väntar på att ens partner ska ta första steget. 
    Mycket bra inlägg.
Svar på tråden Varför kan inte män förstå!!??